Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială 2,8 miliarde de euro pentru realizarea coridoarelor europene de transport

2,8 miliarde de euro pentru realizarea coridoarelor europene de transport

Data: 07 Martie 2008

România va angaja fonduri europene, în valoare de 2,8 miliarde de euro, pentru realizarea tronsoanelor coridoarelor paneuropene de transport care tranzitează ţara, a declarat joi, vicepreşedintele Comisiei Europene şi comisarul european pentru Transporturi, Jacques Barrot, cu ocazia unei vizite în România. „România va angaja 2,8 miliarde de euro pentru trei proiecte prioritare, Coridorul IV Rutier European (Nădlac - Sibiu), Coridorul VII (Dunărea) şi Coridorul de Transport feroviar (Curtici - Arad - Braşov)“, a spus comisarul european după o întrevedere cu ministrul român al Transporturilor, Ludovic Orban.

„I-am prezentat vicepreşedintelui Comisiei Europene stadiul coridoarelor europene cu diferitele sectoare şi care sunt obiectivele pentru finalizarea acestora. Obiectivul nostru este să finalizăm toate lucrările până la sfârşitul exerciţiului bugetar 2007 - 2013“, a precizat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Potrivit ministrului român, discuţiile au vizat reevaluarea proiectelor prioritare de pe teritoriul ţării noastre, în perspectiva revizuirii reţelelor europene de transport european, care se va finaliza în 2010, precum şi propunerile României pentru prelungirea axei de transport nord-sud (Kaunas - Bialystok - Presov - Debrecen) pe direcţia nord-est spre Bucureşti şi Constanţa, pe direcţia nord spre Podul Calafat-Vidin şi apoi spre Bulgaria şi spre Timişoara, apoi spre Serbia. România a propus şi realizarea unei legături feroviare pe direcţia est-vest, între Coridorul IV (Curtici - Arad - Braşov), şi Coridorul VII (Dunărea), pregătirea liniei de mare de viteză Paris-Viena-Budapesta pe traseul Budapesta-Bucureşti-Constanţa. De asemenea, a mai fost abordată problema amenajării canalului Dunăre-Bucureşti, care va conecta România de fluviul Dunărea (Coridorul VII).