Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
61 de dolari pentru înregistrarea unui domeniu „.ro“
▲ Numărul domeniilor „.ro“ a înregistrat creşteri constante anual, de la 249.730 în luna noiembrie 2007, la 340.392 în noiembrie 2008, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC) ▲ Dintre acestea, 314.409 erau active la 1 noiembrie, restul de 25.983 fiind inactive ▲
În anul 1998 nu existau mai mult de 2.000 de domenii de internet cu terminaţie „.ro“, la opt ani distanţă, în 2006, numărul acestora trecea de 176.000, în 2007 ajungând la 249.000 de domenii „.ro“. „Estimăm ca trendul ascendent înregistrat de numărul de domenii «.ro» se va menţine şi în anii următori, pe fondul deschiderii tot mai mari a utilizatorilor către serviciile de internet“, a declarat preşedintele ANC, Liviu Nistoran, citat de NewsIn. Potrivit acestuia, în prezent se află pe rolul instanţelor judecătoreşti din România 10 procese prin care se reclamă fie încălcarea drepturilor de proprietate industrială, un act flagrant de concurenţă neloială, fie încălcarea dreptului exclusiv de folosire asupra denumirii de domeniu. Conflictele privind domeniile „.ro“ sunt rezolvate de instanţele judecătoreşti sau de un centru de arbitrare acreditat de ICANN, cum este WIPO (World Intellectual Property Organization) din Geneva sau National Arbitration Forum din SUA. Potrivit informaţiilor ANC, din anul 1993 până în acest moment, 15 domenii au fost anulate, ca urmare a faptului că datele de înregistrare nu erau actuale, unul pentru că modul de folosire al domeniului producea confuzii printre utilizatorii de Internet (folosind un nume de domeniu asemănător cu o marcă cunoscută) şi trei domenii pentru neplata taxei de înregistrare a domeniului. În perioada 1993-1996, înregistrarea domeniilor de Internet a fost gratuită, iar începând cu anul 1996, a fost introdusă o taxă de 61 de dolari inclusiv TVA, care se plăteşte o singură dată, la achiziţionarea domeniului.