Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
800 de destinaţii noi, pe calea aerului, pentru pasagerii români
▲ Tarom şi Alianţa SkyTeam au semnat, miercuri, un acord de preaderare, cu o durată de 18 luni ▲ După acea dată, Alianţa va hotărî dacă va face din compania românească un partener ▲ Operatorul român trebuie să deruleze, în acest timp, investiţii de două milioane de dolari pentru a ajunge la standardele de înaltă calitate oferite clienţilor de către SkyTeam ▲ Avantajele unei călătorii cu unul dintre membrii sau asociaţii SkyTeam sunt multiple, atât pe timpul zborului, cât şi în cadrul aeroporturilor, în care zonele de aşteptare sunt special amenajate, cu minibar, spaţiu de relaxare sau internet ▲
Pentru două milioane de dolari reprezentând o serie de investiţii, la care se vor adăuga, anual, alte 200 de mii de Euro, compania românească Tarom are şansa să se asocieze membrilor SkyTeam, a doua mare alianţă internaţională, după Star Aliance. „Tarom va trebui să plătească o taxă anuală de 200.000 de dolari, după ce va adera, iar costurile totale, estimate în urma evaluării condiţiilor de aderare, se ridică, undeva, la două milioane dolari şi ţin de îndeplinirea unor cerinţe de armonizare a sistemelor de operare“, a declarat, miercuri, preşedintele Tarom, Gheorghe Bîrla. Tarom va trebui, în termen de 18 luni, să investească în sistemele IT, de rezervare şi check-in, şi să asigure standardele Alianţei de calitate şi securitate, care vor aduce „beneficii majore pasagerilor“. După ce operatorul va îndeplini toate condiţiile de aderare, un audit de specialitate realizat de membrii SkyTeam va testa nivelul de respectare a cerinţelor obligatorii, urmând ca, ulterior, să aibă loc o analiză a auditul după care se va lua o decizie. În urma aderării, pasagerii companiei româneşti vor avea acces la peste 800 de destinaţii noi, precum şi tarife mai avantajoase în cadrul programelor de fidelizare. „Tarom va beneficia, prin aderarea la SkyTeam, de o serie de avantaje, precum lărgirea sferei de distribuţie şi de vânzare a biletelor, accesul la 800 noi destinaţii, o politică tarifară mai flexibilă şi accesul la programele de fidelizare, prin care clienţii pot obţine reduceri în funcţie de numărul de kilometri parcurşi“, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Tarom va oferi, în schimb, membrilor SkyTeam, 30 de destinaţii noi, internaţionale şi interne, dacă va fi acceptat, şi ar reprezenta pentru SkyTeam uşa deschisă spre Europa de Est. SkyTeam vs. Tarom SkyTeam este a doua mare alianţă internaţională, după Star Aliance, şi a fost fondată în anul 2000. Are 11 companii membre (American Airlines, Air France, Delta, Korean Airlines, Cech Airlines, Alitalia, KLM, Continental, Northwest Airlines, Aeroflot (companie rusească şi China Southern), precum şi alte trei companii asociate: Air Europa, Kenya Airways şi Copa Airlines. Alianţa deţine aproximativ 20% din traficul global, are în oferta sa peste 16.000 de zboruri zilnice, 800 de destinaţii din 160 de ţări şi atrage anual un trafic de 400 de milioane de pasageri. TAROM îşi are originile în anul 1920, când a fost creată Compania Franco-Română pentru Navigaţie Aeriană (CFRNA). Ani la rând, Tarom a fost supusă unor modificări atât la nivelul denumirii cât şi al achiziţiilor la nivelul flotei. Tarom (Transporturile Aeriene Române) a început negocierile de aderare la SkyTeam în anul 2004, primul an în care compania a înregistrat profit, după o bună perioadă de timp, odată cu AirEuropa, Copa Airlines şi Kenya Airways. Compania românească a cochetat însă şi cu rivala Star Alliance, însă specialiştii susţin că AlItalia, sponsorul companiei Tarom pentru aderarea la SkyTeam, a avut un cuvânt greu de spus în această alegere. Potrivit site-ului oficial al Alianţei SkyTeam, flota companiei româneşti numără 21 de avioane cu care sunt transportate anual peste 1,8 milioane de persoane, către 40 de destinaţii, din 25 de ţări europene, Orientul Mijlociu, precum şi America de Nord. Pentru alte destinaţii, clienţii Tarom sunt obligaţi să cumpere bilete de la diferite agenţii, care cuplează ofertele diferitelor linii aeriene, inclusiv ale Tarom, pentru a răspunde cererii. Printre partenerii Tarom, se numără compania rusească Aeroflot, Air France, Air Moldova, AlItalia, Austrian Airlines sau compania ungară Malev. Pentru a deveni asociat al SkyTeam, compania românească trebuie să renunţe la contractul cu Austrian Airlines, care face parte din Star Alliance, alianţa concurentă. Beneficiile aderării la SkyTeam Pasagerii curselor aeriene oferite de companiile membre sau asociate ale Alianţei beneficiază de acces la peste 400 de zone de aşteptare private, în aeroporturi, dotate cu spaţii special amenajate pentru relaxare, materiale de lecturat, precum şi de un minibar cu gustări. De asemenea, site-ul SkyTeam prezintă şi alte beneficii, precum accesul pasagerilor la telefon şi fax, fotocopiator, computer şi internet. Pe timpul zborului, pasagerul poate obţine informaţii în limba engleză sau în limba de destinaţie a cursei aeriene, pe principiul „Mai multă grijă pentru tine“. Clienţii skyteam pot alege din cele 14.600 de zboruri zilnice către 728 de destinaţii, peste tot, în lume, toţi membrii teamului garantează servicii de înaltă calitate. De asemenea, pasagerilor le sunt satisfăcute toate necesităţile, de la servicii medicale şi religioase până la servicii dietetice, în ceea ce priveşte hrana. Pasagerii cu bilet SkyTeam în buzunar vor face check-in-ul doar o dată, pe aeroportul de îmbarcare; terminalele pe aeroporturi vor fi unice, respectiv, cele ale alianţei, iar procedurile vor fi simplificate. Destinaţii exotice, ca insulele Fiji, Barbados sau Vladivostok vor deveni disponibile. Biletele SkyTeam vor putea fi cumpărate de la oricare din cele 2.100 de ghişee ale Alianţei deschise în întreaga lume.