Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială 90% din locurile de muncă vor fi informatizate

90% din locurile de muncă vor fi informatizate

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 13 Octombrie 2013
Comisia Europeană lansează un nou site de internet, http://www.openeducationeuropa.eu/, care va permite studenţilor, practicienilor şi instituţiilor de învăţământ să partajeze gratuit resurse educaţionale deschise. Măsura se încadrează într-o strategie ce are scopul formării şi dezvoltării competenţelor informatice, mai ales că, potrivit datelor CE, până în 2020, competenţele informatice vor fi necesare pentru 90% din locurile de muncă.
 
Nivelul educaţiei şi formării profesionale mai ales în materie de competenţe informatice necesită o îmbunătăţire în toate statele Uniunii Europene, în contextul în care viitorul economiei se bazează pe cunoaştere. Un sondaj realizat de UE şi OCDE în 23 de ţări europene arată că un european de vârstă adultă din patru nu are cunoştinţele de bază necesare pentru a utiliza un calculator, iar un adult din cinci are competenţe verbale şi numerice insuficiente. De asemenea, cetăţenii care deţin mai multe competenţe se bucură de o calitate mai bună a vieţii, au acces la cariere care aduc mai multe satisfacţii profesionale şi financiare, sunt mai sănătoşi şi mai încrezători în viitor.
 
Raportul survenit în urma sondajului arată că există temeri că persoanele cu competenţe insuficiente vor ajunge în situaţia de a nu mai găsi un loc de muncă şi de a nu-şi putea continua studiile. Pentru a rezolva măcar în parte aceste probleme, UE a lansat o serie de iniţiative prin care să-i ajute pe cetăţeni să dobândească mai multe competenţe. Un exemplu este iniţiativa „Deschiderea educaţiei“, ce îşi propune să îmbunătăţească nivelul cunoştinţelor informatice, în timp ce programul Erasmus va sprijini proiectele menite să amelioreze rata de alfabetizare, competenţele numerice şi aptitudinile de soluţionare a problemelor în mediul IT în rândul adulţilor.
 
În cadrul planului de acţiune „Deschiderea educaţiei“ se lansează site-ul http:// www.openeducationeuropa.eu/, Educaţia deschisă pentru Europa, care va permite studenţilor, practicienilor şi instituţiilor de învăţământ să partajeze gratuit resurse educaţionale deschise. Măsura urmăreşte formarea şi dezvoltarea competenţelor informatice, mai ales că, potrivit datelor CE, până în 2020, acestea vor fi necesare pentru 90% din locurile de muncă.
 
Deşi conducerea Ministerului român al Educaţiei Naţionale a decis introducerea manualelor digitale în învăţământul primar, măsura s-ar putea lovi de ineficacitate în contextul în care cadrele didactice nu se consideră competente în acest sens. Astfel, potrivit Comisiei Europene, majoritatea cadrelor didactice la nivelurile primar şi secundar nu se consideră „competente informatic“ sau capabile să predea cunoştinţe informatice în mod eficient, iar 70% din acestea ar dori mai multe cursuri de formare în utilizarea Tehnologiei Informaţiilor şi a Comunicaţiilor. Printre ţările care oferă elevilor cel mai larg acces la internet în şcoli se numără Letonia, Lituania şi Republica Cehă (peste 90%), în timp ce la polul opus se situează Grecia şi Croaţia (circa 45%). Situaţia nu este încurajatoare nici la nivelul învăţământului superior, care arată că între 50% şi 80% din studenţii din ţările UE nu utilizează niciodată manuale de informatică, programe informatice, emisiuni/podcasturi, simulări sau jocuri didactice. (Oana Nistor)