Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
A început înscrierea copiilor la grădiniță
Înscrierea copiilor nou-veniţi în grădiniţe a început luni, potrivit calendarului Ministerului Educaţiei Naţionale, prima etapă desfășurându-se în perioada 21 mai - 8 iunie, iar până la 21 iunie se vor face analiza cererilor şi procesarea acestora. Ocuparea locurilor se face în trei etape, după o serie de criterii stabilite de Ministerul Educației.
Copiii care nu au mai fost până acum înscriși la grădiniță pot fi înscriși, potrivit calendarului Ministerului Educației Naționale, listele fiind deschise începând cu 21 mai.
În municipiul București, în învățământul preșcolar de stat există în total 35.320 de locuri pentru înscrierea copiilor la grădiniță, a anunțat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Marian Banu, citat de Agerpres. De asemenea, acesta a mai spus că părinții care optează pentru sistemul de învățământ preșcolar particular au la dispoziție 10.000 de locuri.
Locurile vor fi ocupate în etape, prima desfășurându-se până pe 8 iunie, după care va fi organizată o nouă serie de înscrieri.
Cea de-a doua etapă este cuprinsă între 25 iunie şi 27 iulie pentru cei care nu au prins loc în grădiniţa aleasă, iar în cea de-a treia etapă 30 iulie - 31 august se face repartizarea pe locurile rămase libere.
Potrivit MEN, ocuparea locurilor libere, după finalizarea procesului de reînscriere, se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, astfel: grupa mare (copii de 5 ani), grupa mijlocie (copii de 4 ani) şi grupa mică (copii de 3 ani).
Criterii de departajare
În situaţia în care, într-o unitate de învăţământ, numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale şi criterii de departajare specifice.
Criteriile generale de departajare sunt următoarele: existenţa unui document care dovedeşte că un copil este orfan de ambii părinţi (situaţia copilului care provine de la o casă de copii/ un centru de plasament/ plasament familial se asimilează situaţiei copilului orfan de ambii părinţi), existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de un singur părinte, existenţa unui frate/ a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învăţământ respectivă, existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap al copilului.
Criteriile specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 18 mai) nu pot fi discriminatorii şi nu pot include liste de preînscrieri. De asemenea, criteriile specifice de departajare vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale.
Pentru asigurarea transparenţei procesului de reînscriere/înscriere, conducerile unităţilor de învăţământ preşcolar vor afişa, la vedere, pentru toţi cei interesaţi, următoarele informaţii: capacitatea instituţiei (numărul de copii pentru care a fost proiectată), numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2018-2019 (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare), criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor, numărul de copii reînscrişi/înscrişi zilnic (în perioada stabilită) din totalul disponibil.
Potrivit MEN, unităţile particulare de învăţământ preşcolar au şi obligaţia afişării la loc vizibil a informaţiilor privind statutul acestora, respectiv dacă sunt autorizate să funcţioneze provizoriu sau sunt acreditate de Agenţia pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP).