Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială ABS-urile devin obligatorii în UE

ABS-urile devin obligatorii în UE

Data: 21 Iunie 2008

▲ Parlamentul European a votat cu 642 de voturi pentru, 8 împotrivă şi 7 abţineri propunerea de Regulament care stabileşte cerinţe referitoare la protecţia pietonilor şi a bicicliştilor în caz de coliziune cu un autovehicul ▲ Actul legislativ prevede instalarea obligatorie a unui sistem de asistenţă la frânare (Active Brake System - ABS) ▲ De asemenea, ar trebui examinate sistemele de prevenire a coliziunii ▲ Un alt regulament, cu care deputaţii europeni s-au arătat de acord, reintroduce regula de 12 zile, un şofer de autocar putând conduce neîntrerupt fără a avea un şofer de schimb, însă respectând orele de odihnă ▲

Statisticile arată că, anual, sunt ucişi în jur de 8.000 de utilizatori vulnerabili ai drumurilor, pietoni, ciclişti, şi aproximativ 3.000 de persoane suferă leziuni. Obiectivul Regulamentului care a primit aprobarea deputaţilor europeni este de a reduce aceste statistici prin stabilirea unor norme comunitare care să contribuie la îmbunătăţirea protecţiei pietonilor şi a altor utilizatori vulnerabili ai drumurilor, în urma coliziunii cu un autovehicul.

Cerinţele în materie de protecţie a pietonilor pot fi ameliorate semnificativ prin folosirea unei combinaţii de măsuri pasive şi active care să permită obţinerea unui nivel de protecţie mai ridicat decât cel asigurat de prevederile actuale. Astfel, soluţiile prezentate de raportorul Francesco Ferrari subliniază că utilizarea sistemului de siguranţă activă de „asistenţă la frânare“, în combinaţie cu modificarea cerinţelor în materie de siguranţă pasivă, va mări considerabil nivelul de pro-tecţie oferit. Din acest motiv, deputaţii europeni consideră că prevederea instalării obligatorii, la noile autovehicule, a sistemelor de asistenţă la frânare este o măsură adecvată, însă acestea nu ar trebui să înlocuiască sistemele de siguranţă pasivă performante, ci să le completeze.

Omologarea autovehiculelor trebuie să respecte noua directivă europeană

Autorităţile naţionale trebuie să refuze acordarea omologării CE de tip sau omologarea naţională de tip pentru un model nou de vehicul, echipat cu un sistem de protecţie frontală, care nu este în conformitate cu cerinţele prevăzute de regulament. Autorităţile naţionale trebuie, din motive legate de sistemele de protecţie frontală, să considere certificatele de conformitate ca nemaifiind valabile şi să interzică înmatricularea, vânzarea sau introducerea în circulaţie a vehiculelor noi care nu îndeplinesc cerinţele prevăzute de prezentul regulament.

Aceste cerinţe au fost elaborate în urma unei serii de crash tests prin care se evaluează consecinţele unei coliziunii între sistemul de protecţie frontală şi pieton.

În 2001, Comisia Europeană a publicat o „Carte Albă“ privind politica de transporturi europeană, prin care a fixat ca obiectiv reducerea victimelor accidentelor cu 50%, până în 2010, măsurile de siguranţă fiind necesare în atingerea acestui prag. Regulamentul votat în această săptămână, în plenul PE, va înlocui directivele din 2003 şi 2005 privind siguranţa pietonilor şi a altor utilizatori vulnerabili ai drumurilor. În prezent, nu există pe piaţă sisteme de evitare a coliziunii care să identifice în timp real pietoni sau alţi utilizatori vulnerabili ai drumurilor. De aceea, este posibil să fie nevoie de o anumită perioadă de timp până când acest tip de sistem de protecţie activă va putea substitui dispozitivele de siguranţă pasivă (în proiectarea autovehiculelor). Odată ce un astfel de sistem va fi fost dezvoltat, prin amendamentele propuse, raportorul Francesco Ferrari asigură că legislatorii vor avea posibilitatea să propună modificări ale regulamentului.

Un şofer poate conduce neîntrerupt 12 zile

Un alt regulament adoptat de PE, cu privire la accesul la piaţa serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul, prevede facilitarea transportului cu autocarul prin introducerea aşa-numitei reguli de 12 zile. Astfel, şoferul autocarului poate conduce 12 zile consecutive, nemaifiind nevoie de un şofer suplimentar. Potrivit acestei reguli, şoferul poate avea perioada de repaus săptămânal (45 de ore) după încheierea excursiei, perioadele de condus şi de odihnă în vigoare rămânând valabile.

Actul legislativ prevede, de asemenea, proceduri mai simple şi mai rapide pentru obţinerea autorizaţiei pentru servicii de transport transfrontaliere, statele membre pot scuti de procedura de autorizare serviciile regulate transfrontaliere care nu depăşesc 50 de km de la graniţă.

Statele membre ar trebui să consemneze, în registrul lor naţional al întreprinderilor de transport rutier, toate încălcările grave comise de operatorii de transport, care s-au soldat cu o sancţiune.

Regulamentul va intra în vigoare la 1 ianuarie 2009, însă acesta nu se aplică operatorilor de transport care operează exclusiv pe piaţa naţională de servicii de transport cu autocarul.