Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Acord global pentru reducerea poluării din aviaţie

Acord global pentru reducerea poluării din aviaţie

Data: 10 Iulie 2008

Toate zborurile din şi pentru UE (inclusiv cele intercontinentale) vor fi incluse în sistemul de comercializare a cotelor de emisii din 2012. Uniunea se angajează să găsească un acord global privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din aviaţie. Se estimează că emisiile din transportul aerian vor scădea cu 3% în prima perioadă (până în 2012) şi cu 5% în a doua (din 2013), prin comparaţie cu media din 2004-2006, iar veniturile obţinute în urma licitării cotelor vor fi investite în protejarea mediului înconjurător. Creşterea preţurilor biletelor de avion, ca urmare a acestei schimbări, va fi una modestă şi mai mică decât cea datorată creşterii preţului la combustibil, susţin parlamentarii europeni. Până în 2020, preţul unui bilet dus-întors, în UE, va creşte cu doar 1,8-9 euro.

Emisiile de CO2, provenind din transportul aerian, au crescut cu 87% din 1990 şi se estimează că acestea se vor dubla până în 2020. Deşi transportul aerian nu emite decât 5% din gazele cu efect de seră, dezvoltarea sectorului contrastează vizibil cu eforturile UE de a combate schimbarea climatică.

Marţi, deputaţii europeni au votat un raport ce conţine un compromis cu statele membre privind includerea, din anul 2012, a aviaţiei în sistemul de comercializare a cotelor de emisii.