Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Acord global pentru reducerea poluării din aviaţie
Toate zborurile din şi pentru UE (inclusiv cele intercontinentale) vor fi incluse în sistemul de comercializare a cotelor de emisii din 2012. Uniunea se angajează să găsească un acord global privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din aviaţie. Se estimează că emisiile din transportul aerian vor scădea cu 3% în prima perioadă (până în 2012) şi cu 5% în a doua (din 2013), prin comparaţie cu media din 2004-2006, iar veniturile obţinute în urma licitării cotelor vor fi investite în protejarea mediului înconjurător. Creşterea preţurilor biletelor de avion, ca urmare a acestei schimbări, va fi una modestă şi mai mică decât cea datorată creşterii preţului la combustibil, susţin parlamentarii europeni. Până în 2020, preţul unui bilet dus-întors, în UE, va creşte cu doar 1,8-9 euro.
Emisiile de CO2, provenind din transportul aerian, au crescut cu 87% din 1990 şi se estimează că acestea se vor dubla până în 2020. Deşi transportul aerian nu emite decât 5% din gazele cu efect de seră, dezvoltarea sectorului contrastează vizibil cu eforturile UE de a combate schimbarea climatică. Marţi, deputaţii europeni au votat un raport ce conţine un compromis cu statele membre privind includerea, din anul 2012, a aviaţiei în sistemul de comercializare a cotelor de emisii.