Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Acte necesare pentru pensia de invaliditate

Acte necesare pentru pensia de invaliditate

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Corneliu Ciocan - 28 Iunie 2012

Trecerea de la statutul de persoană aflată în câmpul muncii la acela de pensionar este un moment destul de dificil, iar dacă acest prag înseamnă pensionarea pe motiv de invaliditate este şi mai dificil. Realizarea unui dosar pentru obţinerea unei astfel de pensii se face prin adunarea la dosar a mai multe acte. Vă prezentăm în continuare lista acestor acte.

Pentru a obţine pensia de invaliditate, solicitanţii trebuie să depună un dosar care să cuprindă: cerere pentru înscrierea la pensie de invaliditate (cererea se găseşte la Casa de Pensii); carnetul de muncă (original şi copie); acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată în alte sectoare de activitate; livretul militar (original şi copie) - dacă este cazul; diploma de studii (original şi copie) şi adeverinţa din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, precum şi forma de învăţământ urmată; pentru persoanele care au urmat cursurile unor instituţii de învăţământ universitar în străinătate este necesară dovada recunoaşterii acestora de către statul român; adeverinţă privind sporurile şi adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (dacă este cazul); adeverinţă privind condiţiile de muncă speciale şi/sau deosebite; dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioade de după 1 aprilie 2001), care se poate obţine de la sediul Casei de Pensii; procura specială pentru mandatar (dacă este cazul); adeverinţă din care să rezulte data încetării calităţii de asigurat (pentru pensia anticipată şi anticipată parţială); acte pentru dovedirea calităţii de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, Legii nr. 341/2004 etc. (dacă este cazul); decizia emisă de medicul expert al asigurărilor sociale; adeverinţă din care să rezulte încetarea plăţii indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă şi cuantumul acesteia.

Acte necesare pentru pensia de urmaş

Pentru solicitanţii pensiei de urmaş, dosarul care trebuie depus la Casa Judeţeană de Pensie trebuie să cuprindă: cererea pentru înscrierea la pensie de urmaş (care se găseşte la ghişeul nr. 1 al Casei de Pensii); carnetul de muncă (original şi copie); acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată în alte sectoare de activitate; livretul militar (original şi copie) - dacă este cazul; diploma de studii (original şi copie) şi adeverinţa din care să rezulte durata normală, perioada studiilor, precum şi forma de învăţământ urmată; pentru persoanele care au urmat cursurile unor instituţii de învăţământ universitar în străinătate este necesară dovada recunoaşterii acestora de către statul român; adeverinţă privind sporurile şi adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/ individual de muncă (dacă este cazul); adeverinţă privind condiţiile de muncă speciale şi/sau deosebite; dovada certificării stagiului de cotizare (pentru perioade de după 1 aprilie 2001), care se poate obţine de la sediul Casei de Pensii; procura specială pentru mandatar (dacă este cazul); adeverinţă din care să rezulte data încetării calităţii de asigurat (pentru pensia anticipată şi anticipată parţială); acte pentru dovedirea calităţii de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, Legii nr. 341/ 2004 etc. (dacă este cazul); actele de stare civilă ale solicitanţilor; decizia de pensionare/talon de pensie (pentru cazurile în care susţinătorul decedat avea calitatea de pensionar); adeverinţă de studii (elev sau student) pentru beneficiarii pensiei de urmaş; acte privind cauza decesului (cu excepţia situaţiilor în care susţinătorul decedat avea calitatea de pensionar).