Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Acte necesare pentru permisul de conducere

Acte necesare pentru permisul de conducere

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 06 Iulie 2012

Pentru a obţine un permis de conducere sau pentru preschimbarea unuia expirat sunt multe acte de obţinut de la autorităţile statului. De asemenea atunci când permisul a fost furat sau pierdut urmează alte drumuri şi cărări.

Pentru obţinerea unui permis nou sunt necesare:

- actul de identitate solicitant şi copie xerox;

- vechiul permis de conducere cu viza sau fişa medicală (dacă permisul de conducere este expirat);

- fişa tip a deţinătorului permisului de conducere, dactilografiată şi semnată cu negru în spaţiul destinat;

- chitanţa reprezentând contravaloarea permisului de conducere achitată la orice unitate CEC sau BCR - 68 lei;

- copie legalizată a actului din care rezultă schimbarea numelui (dacă este cazul);

- fotografie tip noul permis.

Actele pentru preschimbarea permisului de conducere se depun şi la biroul de evidenţă informatizată a persoanei pe raza căruia titularul îşi are domiciliul.

Pierdere sau furt

- act de identitate solicitant şi copie xerox;

- fişa tip a deţinatorului permisului de conducere, dactilografiată şi semnată cu negru în spaţiul destinat;

- titularul permisului de conducere trebuie să declare pierderea, furtul sau distrugerea acestui document autorităţii emitente, în cel mult 48 de ore de la constatare şi să solicite publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, precum şi eliberarea unui nou permis de conducere;

- fişa medicală (dacă permisul de conducere este mai vechi de 1 an);

- chitanţa reprezentând contravaloarea permisului de conducere achitată la orice unitate CEC sau BCR - 68 lei;

- fotografie tip.

Schimbarea talonului

La schimbarea talonului, în cazul schimbării denumirii unei firme sunt necesare:

- cartea de identitate a vehiculului având aplicată folia de secretizare (original şi copie)

- fişa de înmatriculare dactilografiată şi semnată de proprietar şi ştampilată în cazul persoanelor juridice. Pentru modificările care se referă la schimbarea domiciliului în cadrul aceluiaşi oraş sau la schimbarea motorului cu altul de o capacitate cilindrică diferită, fişa va fi vizată de organele fiscale.

- vechiul certificat de înmatriculare şi anexa acestuia cu dovadă de efectuare a inspecţiei tehnice periodice în termen de valabilitate.

- documentul care atestă modificarea datelor faţă de cele înscrise în vechiul certificat de înmatriculare, respectiv:

- actul de identitate pentru modificarea datelor persoanelor fizice (nume, prenume, domiciliu);

- succesiune notarială în cazul atribuirii vehiculului unui membru al familiei defunctului;

- adresa din partea persoanei juridice însoţită de documente justificative privind modificarea denumirii/sediului sau formei de organizare;

- cartea de identitate a vehiculului având înscrise de către RAR modificările privind vehiculul;

- chitanţa de plata a contravalorii certificatului de înmatriculare;

- documentul de identitate al solicitantului (original şi copie).

În cazul în care deţinătorul nu se poate prezenta la ghişeu, acesta poate fi reprezentat de către o altă persoană, pe baza unei procuri notariale speciale.

Pentru persoanele juridice, mai sunt necesare:

- adresa înregistrată de solicitare, cu indicarea delegatului autorizat ;

- copia actului de identitate al delegatului;

- copia certificatului de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. (Corneliu Ciocan)