Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Acte pentru cumpărarea unei maşini la mâna a doua
Tot mai mulţi dintre noi ne dorim o maşină. Atunci când situaţia financiară nu ne permite achiziţia unei maşini noi, avem varianta cumpărării acesteia la mâna a doua. Avantajul acestei achiziţii este preţul mai mic. Dezavantajele pot apărea dacă nu se verifică temeinic starea tehnică a maşinii, nu se verifică absolut toate actele de proprietate şi de provenienţă ale autovehiculului.
Cumpărarea unei maşini la mâna a doua este ceva mai complicată decât achiziţia acesteia de la o firmă autorizată care livrează maşini noi cu 0 kilometri la bord. Drumul birocratic al unei astfel de tranzacţii este destul de lung. Sunt necesare o serie întreagă de acte şi drumuri de făcut.
Vă prezentăm în continuare paşii necesari pentru vânzarea sau cumpărarea unei maşini second-hand.
Pasul 1: contractul de vânzare-cumpărare. Împreună cu fostul proprietar se redactează la notar un contract de vânzare-cumpărare. Sunt 3 exemplare, inclusiv cu certificate de radiere în josul paginii. Acte necesare pentru acest lucru sunt: buletinul vânzătorului, buletinul cumpărătorului, cartea de identitate a maşinii. Din acest moment avem la dispoziţie 30 de zile pentru înmatriculare; altfel sunteţi pasibili de amenda 50 lei la primărie.
Pasul 2: identificarea la RAR. Obţinerea certificatului de autenticitate care este valabil 60 de zile. Pentru acesta sunt necesare: programare la RAR pentru identificare şi prezentarea auto pentru identificare. Actele necesare: carte de identitate, buletinul de identitate al cumpărătorului, contractul de vânzare-cumpărare. Acesta este necesar la ridicarea certificatului de autentificare deoarece în cartea de identitate a maşinii figurează fostul proprietar.
Pasul 3 este opţional şi constă în verificarea tehnică. Actele necesare: buletin, cartea de identitate a maşinii, talonul maşinii, eventual contractul de vânzare-cumpărare ca să dovediţi că e automobilul dumneavoastră.
Pasul 4 constă în întocmirea fişei de înmatriculare. Fişa de înmatriculare se procură de la o firma de intermedieri auto şi apoi se dactilografiază. Acte necesare sunt buletinul cumpărătorului, carte de identitate a maşinii, semnătura vânzătorului pe cartea de identitate a maşinii, ştampila de la primăria vânzătorului cum că impozitul este plătit pe automobilul în cauză, ştampila de la primăria cumpărătorului ca dovadă a impunerii auto.
Pasul 5: Obţinerea certificatului fiscal al vânzătorului (e valabil 10 zile). Vânzătorul trebuie să obţină de la primăria lui un „Certificat fiscal“ conform căruia nu are datorii la organul financiar care îl are în evidenţă.
Dacă are restanţe la alte impozite şi taxe (casă, teren, altă maşina etc.) trebuie achitate de către el.
Pasul 6 este depunerea dosarului pentru impunere la primărie. Are ca rezultat amplasare unei ştampile pe fişa de înmatriculare.
Sunt necesare: un dosar plic, declaraţie de impunere completată de mână „Declaraţie fiscală / Decizie de impunere“. Prin aceasta se solicită la primărie luarea în evidenţă şi cu noua achiziţie auto.
Mai sunt necesare: contractul de vânzare-cumpărare în original, certificatul fiscal al vânzătorului (valabil 10 zile), fişa de înmatriculare completată, copie xerox după buletin, copie xerox după cartea de identitate a maşinii.
Dacă ai întârziat peste 30 zile de la data întocmirii contractului de vânzare-cumpărare primeşti o amendă de 50 lei. Ridicarea fişei de înmatriculare se face de obicei a doua zi de la primărie.
Ultimul pas, transcrierea la poliţie
Ultimul lucru pe care trebuie să-l mai faceţi este să transcrieţi maşina la poliţie. Actele necesare sunt: fişa de înmatriculare, contract de vânzare-cumpărare, chitanţa CEC de 30 lei, carte de identitate în original, talonul vechi. Pe talon trebuie să fie scris pe spate „înstrăinat către «noul proprietar» la data…“, certificat de autenticitate RAR (e valabil 60 zile), chitanţa de 52 lei la primărie (taxa de înmatriculare), asigurare de răspundere civilă. Aceasta trebuie să fie valabilă pe minim 6 luni, chitanţa de 49 lei pentru numere înmatriculare, copie xerox contract de vânzare-cumpărare, copie xerox buletin, copie xerox asigurare, copie xerox cartea de identitate a vehiculului, numerele de înmatriculare vechi.