Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Acuzații de incorectitudine la adresa gigantului Facebook

Acuzații de incorectitudine la adresa gigantului Facebook

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 11 Octombrie 2021

Rețeaua de socializare Facebook a trecut săptămâna trecută prin cea mai serioasă „cădere” înregistrată vreodată. Pana de funcționare a durat şase ore și a adus companiei pierderi de 545.000 de dolari din publicitate în SUA pentru fiecare oră de defecțiune, la care se adaugă scăderea acţiunilor pe bursă cu 4,9%. La câteva ore după această criză tehnică, o fostă angajată a adus acuzații grave companiei, într-o audiere în Congresul SUA.

Facebook a dat vina pe o „modificare defectuoasă de configurare” pentru pana de aproape şase ore care i-a împiedicat pe cei aproximativ 3,5 miliarde de utilizatori ai săi să acceseze Facebook, Instagram şi WhatsApp, transmite Reuters. Pierderile au fost masive. Pe lângă faptul că lumea s-a mutat rapid pe Twitter şi TikTok, acţiunile Facebook au căzut cu 4,9%, iar încasările din reclame, numai în SUA, au înregistrat un minus de aproape 3 miliarde de dolari în timpul defecțiunii, a estimat firma de măsurare Standard Media Index. 

A fost cea mai mare criză cu care s-a confruntat vreodată Facebook, susţine grupul de monitorizare web Downdetector. În plus, problemele tehnice majore ale gigantului social media s-au suprapus cu cele de credibilitate și cu acuzațiile de lipsă de corectitudine a modelului de afaceri după ce o fostă angajată a arătat că Facebook acordă prioritate profitului în dauna combaterii dezinformării şi incitării la ură. „Conducerea companiei ştie cum să facă Facebook şi Instagram mai sigure, dar nu adoptă schimbările necesare, pentru că a pus profiturile astronomice deasupra oamenilor”, a declarat fosta angajată Frances Haugen, în cadrul unei audieri într-o comisie a Senatului Statelor Unite. Ea a comparat serviciile de social media cu substanţe care dau dependenţă, precum tutunul sau opioidele.

Haugen a fost manager în echipa Facebook de combatere a dezin­formării și a părăsit compania cu zeci de mii de documente confidenţiale. Fosta angajată a dezvăluit că a oferit probele necesare unei anchete recente publicate de „Wall Street Journal”. Senatorul republican Dan Sullivan şi-a exprimat îngrijorarea faţă de felul în care reţelele de socializare Facebook şi Instagram afectează sănătatea mentală a copiilor. „Peste 20 de ani, ne vom uita înapoi şi ne vom întreba cu toţii ce a fost în capul nostru”, a declarat el, după ce a ascultat mărturia lui Haugen.

La câteva ore după această audiere, fondatorul Mark Zuckerberg a luat apărarea companiei sale, spunând că acuzaţiile contravin obiectivelor Facebook. „Afirmaţia că promovăm deliberat conţinut care îi face pe oameni mai furioşi în scopuri de profit este profund ilogică”, a scris el într-o postare pe Facebook. „Facem bani din reclame, iar firmele de publicitate ne spun mereu că nu vor ca reclamele lor să fie lângă un conţinut dăunător sau care îndeamnă la ură”, a explicat Zuckerberg. (C. Z.)