Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Agenţie de promovare a produselor româneşti în străinătate
Produsele româneşti sunt foarte bune, însă nu sunt suficient de promovate în afara graniţelor ţării. De aceea, reprezentanţii Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale sunt de părere că ar fi oportună înfiinţarea unei agenţii care să promoveze produselor în străinătate. Despre acest proiect a vorbit ministrul agriculturii, Daniel Constantin: „Este nevoie să găsim noi pieţe de desfacere a produselor româneşti în afara pieţei naţionale. Vreau să facem această agenţie nu ca o agenţie a statului, ca multe altele care nu funcţionează, ci să o realizăm într-un parteneriat public-privat. Avem şi astăzi, în ambasade, ataşaţi economici, dar o să avem în scurt timp şi ataşaţi agricoli. Primul va fi la Doha, apoi la Beijing, în China. Cred că trebuie să-i şi stimulăm pe cei care se află în aceste misiuni economice şi o astfel de agenţie, în care statul să se ocupe de ceea ce înseamnă costuri logistice - ceea ce înseamnă salariul de bază pentru angajaţi, iar dumneavoastră ca şi investitori privaţi, să plătiţi anumite comisioane pentru cei care şi reuşesc să vă vândă produsele respective. Cred că ar fi o formulă agreată“, a explicat Daniel Constantin. Acesta a precizat că „piedica legislativă“ este legea parteneriatului public-privat, care „nu funcţionează aşa cum s-a dorit“, dar există intenţia Guvernului de a modifica această lege. (Mariana Bahcevan)