Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială ANPC avertizează românii cu privire la creditele prin IFN-uri

ANPC avertizează românii cu privire la creditele prin IFN-uri

Data: 17 Martie 2015

Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a anunţat că va demara în perioada următoare un control la IFN-uri pentru că unele dintre acestea oferă împrumuturi cu dobânzi de 5.000%.  „Observ în ultima perioadă o campanie din partea unor IFN-uri cu dobândă anuală de 4.000%, de 5.000%. Aceasta ce înseamnă? Iau un euro şi într-un an dau 5.000 de euro înapoi. Iau 10 euro şi dau 50.000 de euro. Din punctul meu de vedere undeva lucrurile nu sunt în regulă şi o să facem şi o tematică în acest sens şi o să controlăm, să facem un control de fond la toate IFN-urile să vedem unde respectă şi unde nu respectă legislaţia. Nu poţi să iei 100 de euro împrumut şi să dai jumătate de milion de euro pentru că nu ai cum, nu este în regulă“, a spus preşedintele ANPC, Marius Dunca, citat de Agerpres. Acesta a spus că în ultima perioadă la ANPC au venit tot mai multe sesizări şi a emis un semnal de alarmă către consumatori pe care îi sfătuieşte să citească foarte bine contractul. Totodată, la conferinţa „Ziua Consumatorului de Servicii Financiare“, organizată de Ziua Mondială a Consumatorului (15 martie), Dunca a emis un semnal de alarmă şi cu privire la credibilitatea tot mai scăzută în instituţiile financiar-bancare, acestea ar trebui să facă oferte corecte, transparente şi foarte clare. (Oana Nistor)