Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Anvelopele de iarnă sunt obligatorii

Anvelopele de iarnă sunt obligatorii

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Corneliu Ciocan - 28 Octombrie 2011

Începând de marţi, anvelopele de iarnă devin obligatorii pentru toate tipurile de autovehicule. Românii vor fi obligaţi să-şi echipeze maşinile cu cauciucuri de iarnă începând cu data de 1 noiembrie a fiecărui an, până la 1 martie.

Sunt cateva reguli pe care un şofer trebuie să le respecte atunci când alege anvelopele de iarnă. Vă prezentăm în continuare cum puteţi face acest lucru.

Anvelopele de iarnă au inscripţionate în relief, pe partea laterală a anvelopei, simbolurile M.S, sau M&S, sau MS, un fulg de zăpadă şi o creastă de munte. Nu sunt acceptate anvelopele care au lipite aceste simboluri sub formă de abţibilduri. Ordonanţa permite utilizarea lanţurilor antiderapante, însă numai pe drumurile acoperite de zăpadă. Pe alte suprafeţe se aplică sancţiuni pentru deteriorarea carosabilului.

Chiar dacă este foarte tentant să cumpăraţi doar două anvelope pentru maşină, în special pentru maşinile cu tracţiune pe faţă, va trebui să cumpăraţi un set complet de anvelope. Dacă aveţi mai multe tipuri de anvelope, vă va afecta manevrarea maşinii. Este mai bine dacă montarea şi demontarea anvelopelor sunt efectuate de către un profesionist.

Pericolele anvelopelor second-hand

Şoferii, din dorinţa de a economisi bani, pot fi tentaţi să achiziţioneze anvelope parţial uzate sau second-hand.

Acest lucru se poate dovedi a fi nu doar o falsă economie, dar şi o decizie potenţial periculoasă. Unele dintre aceste anvelope au defecte interne sau alte probleme care nu sunt vizibile cu ochiul liber, defecte care pot provoca accidente grave. Majoritatea acestor anvelope sunt vândute cu 50 la sută mai puţin decât cele noi, anvelopele uzate având de obicei câteva mii de kilometri de drum în spate. Înainte de cumpărare e bine să verificaţi dacă există umflături sau defecte vizibile pe anvelopă. Întreţinut corespunzător, un cauciuc are o durată de viaţă de până la 50.000 de kilometri.

Depozitarea anvelopelor

Anvelopele trebuie depozitate în locuri uscate şi răcoroase, ferite de lumina soarelui şi cât mai departe de echipamente generatoare de electricitate sau de produse petroliere. Anvelopele montate pe jantă se vor depozita doar agăţate de jante sau stivuite una peste alta, ideal pe un palet din lemn. Anvelopele nemontate pe jantă nu se vor stivui una peste alta sau atârna deoarece aceasta va duce la deformarea lor şi, ulterior, la dificultăţi la montare şi umflare.

Sancţiuni şi amenzi

Legea prevede sancţionarea conducerii maşinilor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără anvelope de iarnă cu reţinerea talonului auto şi amendă de până la 4.000 de lei. Textul de lege mai stabileşte că neechiparea cu anvelope de iarnă, precum şi cu lanţuri în cazul vehiculelor de transport de marfă de peste 3,5 tone şi a celor de transport de persoane cu peste nouă locuri atrage reţinerea talonului auto şi amenzi cuprinse între 2.500 şi 4.000 de lei.

Sancţiunile cuprind amenda, la care se adaugă o sumă dedicată reparării drumurilor şi despăgubirilor pentru pagubele produse în urma accidentelor, ca urmare a nedotării corespunzătoare a maşinilor.