Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Atenţie la mesajele spam!

Atenţie la mesajele spam!

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 12 Decembrie 2024

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenţia în legătură cu mesajele prin care se cere actualizarea datelor de cont şi semnalează mai multe tentative de fraudă care folosesc identitatea unei bănci. 

„Scenariul prezentat în aceste mesaje este necesitatea de actualizare a datelor asociate contului ING, sub diverse pretexte urgente precum închiderea definitivă a contului”, atenţionează reprezentanţii DNSC. În realitate, linkurile transmise clienţilor băncii trimit către un site fals, similar celui oficial al băncii, dar care este controlat de atacatori şi toate datele care vor fi introduse acolo vor ajunge în posesia hackerilor. 

Specialiştii în securitate cibernetică recomandă populaţiei să nu apeleze numere de telefon primite prin astfel de mesaje, să nu intre pe linkurile primite prin intermediul mesajelor provenite de la surse necunoscute. De asemenea, clienţii vor contacta banca prin metode alternative pentru a cere lămuriri. „Nu furnizaţi niciodată informaţii personale prin SMS şi fiţi atenţi la mesajele text care vă solicită să acţionaţi imediat sau să furnizaţi date de urgenţă”, atrage atenţia DNSC.

În cazul în care un utilizator consideră că a fost victima unui atac de smishing, acesta va contacta de urgenţă banca, iar dacă au fost furnizate date de card sau date de autentificare la cont, va proceda la schimbarea urgentă a parolelor şi activarea autentificării în doi paşi (2FA).

Incidentul se va raporta autorităţilor pe platforma PNRISC (https://pnrisc.dnsc.ro/) sau la numărul de urgenţă 1911.

Un ghid practic cu recomandări esențiale de securitate cibernetică poate fi accesat, descărcat și partajat: AICI. (O.N.)