Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Avionul supersonic silențios X-59, prezentat de NASA
Agenţia spaţială americană (NASA) a prezentat publicului, în 12 ianuarie 2024, la o bază Lockheed Martin din Palmdale, California, noul avion supersonic X-59, informează DPA. Cu o lungime de aproximativ 30 m, un fuzelaj ascuţit în partea din faţă şi o anvergură a aripilor de aproximativ 10 m, avionul reprezintă piesa centrală a unui proiect NASA numit „Quesst” (Quiet SuperSonic Technology). Primele teste de zbor deasupra unor regiuni din SUA sunt planificate pentru sfârşitul acestui an. Lockheed Martin a primit aproximativ 250 de milioane de dolari de la NASA pentru a dezvolta această aeronavă, care constituie un „pas înainte pe o cale care a început cu decenii în urmă, spre o călătorie comercială supersonică sustenabilă”, a declarat Bob Pearce, manager la NASA, în timp ce vicepreşedintele agenţiei, Pam Melroy, a descris aeronava ca fiind „o altă bijuterie în coroana NASA”. Ceea ce este special la X-59 constă în faptul că este proiectat să zboare la o altitudine de circa 16 km cu o viteză de 1.500 km/h (de 1,4 ori viteza sunetului) fără să producă un boom sonic, ci doar un sunet la fel de puternic ca o uşă de maşină trântită. Ultimele zboruri regulate supersonice cu pasageri au avut loc în urmă cu peste 20 de ani, când legendarele avioane Concorde efectuau curse Paris-New York şi Londra-New York. După un accident cu peste 100 de morţi produs la Paris în anul 2000, zborurile au fost oprite. Nu doar NASA şi Lockheed Martin, ci şi alte companii lucrează la proiecte de revenire a avioanelor supersonice.