Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Avionul supersonic silențios X-59, prezentat de NASA

Avionul supersonic silențios X-59, prezentat de NASA

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 18 Ianuarie 2024

Agenţia spaţială americană (NASA) a prezentat publicului, în 12 ianuarie 2024, la o bază Lockheed Martin din Palmdale, California, noul avion supersonic X-59, informează DPA. Cu o lungime de aproximativ 30 m, un fuzelaj ascuţit în partea din faţă şi o anvergură a aripilor de aproximativ 10 m, avionul reprezintă piesa centrală a unui proiect NASA numit „Quesst” (Quiet SuperSonic Technology). Primele teste de zbor deasupra unor regiuni din SUA sunt planificate pentru sfârşitul acestui an. Lockheed Martin a primit aproximativ 250 de milioane de dolari de la NASA pentru a dezvolta această aeronavă, care constituie un „pas înainte pe o cale care a început cu decenii în urmă, spre o călătorie comercială supersonică sustenabilă”, a declarat Bob Pearce, manager la NASA, în timp ce vicepreşedintele agenţiei, Pam Melroy, a descris aeronava ca fiind „o altă bijuterie în coroana NASA”. Ceea ce este special la X-59 constă în faptul că este proiectat să zboare la o altitudine de circa 16 km cu o viteză de 1.500 km/h (de 1,4 ori viteza sunetului) fără să producă un boom sonic, ci doar un sunet la fel de puternic ca o uşă de maşină trântită. Ultimele zboruri regulate supersonice cu pasageri au avut loc în urmă cu peste 20 de ani, când legendarele avioane Concorde efectuau curse Paris-New York şi Londra-New York. După un accident cu peste 100 de morţi produs la Paris în anul 2000, zborurile au fost oprite. Nu doar NASA şi Lockheed Martin, ci şi alte companii lucrează la proiecte de revenire a avioanelor supersonice.