Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Bacalaureat diferenţiat din 2013
De anul viitor, elevii ar putea opta între bacalaureatul clasic şi bacalaureatul profesional.
Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, a precizat că Executivul are în vedere posibilitatea ca, la finalul celor douăsprezece clase, elevul să aibă posibilitatea de a opta pentru un bacalaureat naţional, urmând calea învăţământului superior, sau pentru un bacalaureat profesional, mergând astfel, direct din liceu, pe piaţa muncii. "Am analizat rezultatele obţinute în ultimii ani la examenul de finalizare a studiilor liceale şi am organizat un recensământ în rândul viitorilor absolvenţi de liceu, aceştia fiind întrebaţi dacă doresc păstrarea actualei forme a examenului sau dacă vor probe diferenţiate, pliate pe ce învaţă fiecare în liceu. Cum răspunsurile oferite de aceştia au fost de 50%-50% şi ca urmare a acestor două analize, am constatat că este foarte important ca tinerii din România să-şi poată alege singuri calea pe care vor să o urmeze mai departe", a precizat ministrul Liviu Pop. Promovabilitate foarte slabă În sesiunea de toamnă, examenul de bacalaureat a fost promovat de doar 24,27% dintre cei 85.117 candidaţi, peste 14 mii de absolvenţi înscrişi iniţial renunţând să mai susţină probele, potrivit datelor centralizate de Ministerul Educaţiei. Cel mai mare procent de promovare a fost înregistrat în judeţul Giurgiu, 50,22%, iar cel mai mic, în Ilfov, doar 10,21%. Ministrul educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat că rezultatele din această sesiune sunt mult mai slabe decât cele de la sesiunea din vară. "Procentul celor care se prezintă la acest examen scade în fiecare an", a subliniat ministrul. "Se conturează ideea unui bacalaureat profesional. Acest lucru înseamnă că vom avea bacalaureatul naţional, pe care-l avem şi acum, cu aceleaşi probe, cu acelaşi conţinut, iar bacalaureatul profesional să-l gândim ca o formă de finalizare pentru cei care nu ţintesc învăţământul superior, dar vor să meargă în producţie. În felul acesta, prin bacalaureatul profesional le dăm o certificare a capacităţilor lor profesionale", a spus Ecaterina Andronescu. (Bogdan Cronţ)