Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Barometru de consum cultural 2014

Barometru de consum cultural 2014

Data: 18 Martie 2015

Luni, în foaierul Aulei Ministerului Culturii, a fost lansat „Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, între global şi local“, un studiu care oferă informaţii despre dinamica valorilor şi practicilor din societatea românească şi despre modul în care se raportează populaţia la sectorul cultural. Barometrul, citat de Agerpres, relevă că spectatorii cu vârsta mai mică de 35 de ani reprezintă o parte importantă a publicului artelor spectacolului (aproximativ 40%, pentru toate subdomeniile).

O dată la câteva luni, populaţia participă la sărbătorile locale (27,2%), merge în excursii (21,5%), participă la festivalurile de muzică/ film/ teatru (19,5%), spectacolele de divertisment/muzică (18%), se plimbă prin parcuri (16,7%) şi frecventează mallurile (17,8%). Doar 15,8% vizitează muzee, această activitate fiind una pe care foarte puţini respondenţi o repetă în decursul unui an.

Acelaşi barometru indică însă televizorul (98%), cărţile (50%), muzica (90%) şi revistele (55%) în topul preferinţelor românilor atunci când vorbim de consum cultural domestic. „Filmele (88%), literatura de specialitate (23%), radioul (76%) şi ziarele (50%) sunt alte alegeri ale respondenţilor şi care, într-o oarecare măsură, se leagă cu preferinţele enumerate mai sus“, precizează sursa citată. (Oana Nistor)