Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Bicicletele, tot mai utilizate în marile oraşe

Bicicletele, tot mai utilizate în marile oraşe

Data: 18 Ianuarie 2010

Pe fondul dezvoltării proiectelor ecologice şi al creşterii preţului combustibililor, utilizarea bicicletelor capătă din ce în ce mai multă importanţă în marile oraşe, constituind o parte importantă din schema de transport urban.

Potrivit site-ului AskMen.com, Amsterdam (Olanda) este cel mai prietenos oraş cu bicicliştii. Aproape 40% din trasee sunt parcurse cu bicicleta, sunt disponibile pentru închiriere biciclete publice, iar planurile pentru construirea unui uriaş parc de biciclete la gara principală a oraşului sunt în desfăşurare. Pe locul al doilea în top s-a situat Copenhaga (Danemarca), unde 32% dintre rezidenţi circulă regulat cu bicicleta. Totodată, pot fi închiriate gratuit biciclete publice, contra unei garanţii.

Deşi programele guvernamentale pro-ciclism nu sunt aşa de dezvoltate ca în Europa sau SUA, Bogota (Columbia), ocupant al locului al treilea, are un avantaj demografic care îl transformă într-un oraş prietenos cu bicicliştii - doar 13% dintre locuitori au maşini personale, de aceea bicicletele sunt o necesitate. O dată pe săptămână, pe majoritatea străzilor intră în vigoare restricţiile de circulaţie pentru autovehicule, accesul fiind permis doar bicicliştilor. Curitiba (Brazilia), care ocupă locul al patrulea în acest top, promovează ciclismul de peste 40 de ani, oraşul având o infrastructură dezvoltată pentru biciclete.

Montreal este, de asemenea, primul oraş din America de Nord care a implementat programul Bixi - bicicleta-taxi.

Topul zece al oraşelor prietenoase cu bicicliştii realizat de site-ul AskMen.com este completat, în ordine, de Portland (Oregon, SUA), Basel (Elveţia), Barcelona (Spania), Beijing (China) şi Trondheim (Norvegia).