Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Bloc aerian comun între România şi Bulgaria

Bloc aerian comun între România şi Bulgaria

Data: 29 Noiembrie 2011

Biletele de avion ale companiilor aeriene care operează în România ar putea fi mai ieftine din 2013, odată cu intrarea în funcţiune a blocului aerian comun dintre România şi Bulgaria. "Bazele blocului funcţional aerian româno-bulgar au fost puse în 2004. În 2008 au fost finalizate studiile de fezabilitate, iar în prezent o echipă de 70 de controlori de trafic din România şi Bulgaria şi 30 de piloţi din Franţa efectuează o simulare a modului în care va funcţiona organizarea de trafic comună. Până în decembrie 2012, blocul va fi funcţional, iar din 2013, traficul aerian se va desfăşura după noua formulă în România şi Bulgaria", a spus directorul general adjunct al ROMATSA, Bogdan Donciu. Practic, din 2013 aeronavele civile şi militare care vor intra în spaţiul aerian, devenit comun, al celor două ţări vor putea alege orice rută care le avantajează din punct de vedere al costurilor şi al timpului de parcurs până la destinaţie, şi nu pe baza unor trasee stricte, cum se procedează în prezent. Astfel, este maximizat modul de utilizare a combustibilului, este redus timpul de parcurs, distanţa de trecere prin spaţiul aerian românesc, dar şi preţul biletelor, care ar trebui să se reducă cu 6-7 procente.