Camera Deputaţilor, ca for decizional, a adoptat, zilele trecute, o propunere legislativă mult așteptată de fermieri. Actul normativ modifică Legea nr. 287/2009 privind Codul civil în sensul instituirii duratei are
Blocaj privind interzicerea mașinilor cu motor termic din 2035
Votul din Consiliul UE, care trebuia să aibă loc marți, 14 martie, privind interzicerea din 2035 a vânzării maşinilor cu motoare pe combustie a fost amânat după ce mai multe state și-au exprimat opoziția față de această măsură, perturbând astfel aprobarea pachetului de combatere a schimbărilor climatice, relatează platforma media European Newsroom (enr).
Blocajul survine după ce guvernul german a cerut exceptarea motoarelor care utilizează combustibili sintetici de la această reglementare. Combustibilii sintetici rezultă prin combinarea hidrogenului cu dioxidul de carbon și, dacă sunt produși folosind componente și energie regenerabilă, sunt consideraţi neutri din punct de vedere climatic. Pe lângă Germania, şi ţări precum Italia, Polonia, Bulgaria, Cehia şi-au exprimat recent opoziţia. Pentru a aproba reglementarea, 15 din cei 27, reprezentând cel puţin 65% din populaţia UE, ar trebui să voteze în favoarea interdicţiei. Ca populație, Germania este pe locul întâi, Italia - pe trei, iar Polonia - pe cinci. Fără sprijinul Germaniei, obţinerea unei majorităţi reprezentând 65% din cetăţenii UE era puţin probabilă.
Planurile de reducere cu 100% a emisiilor provenite de la maşini, până în 2035, fac parte din pachetul „Pregătiţi pentru 55” (Fit for 55) de combatere a schimbărilor climatice, care, la rândul său, este inclus în Pactul Verde European. UE vrea să reducă, până în 2030, emisiile cu cel puţin 55% din nivelul din 1990 şi să devină neutră până în 2050.