Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Bucovina, Braşovul şi Castelul Bran, posibile atracţii pentru turiştii germani
▲ România încearcă, la această ediţie a Târgului internaţional de Turism de la Berlin, să atragă turiştii germani cu trei produse specifice, Paşti în Bucovina, Festivalul „George Enescu“ şi Braşovul, drept centru pentru turismul activ, mai ales că acest oraş şi-a creat deja un brand „Braşov Be. Live It“. Ministrul Turismului, Elena Udrea, a susţinut importanţa turismului cultural şi religios, invitând germanii să viziteze numeroasele mănăstiri din nordul ţării ▲
Ministerul Turismului şi-a declarat intenţia de a oferi noi alternative româneşti turiştilor germani, printre acestea numărându-se destinaţiile culturale şi religioase. „În afara destinaţiilor tradiţionale, gen Marea Neagră şi Delta Dunării, trebuie promovate şi noi concepte dedicate turismului cultural şi turismului activ. Turiştilor germani le recomand să viziteze Bucovina, de Paşti, dar şi zone care se bazează pe turismul activ, cum este Braşovul, precum şi Festivalul «George Enescu» sau mănăstirile din Bucovina pentru turismul cultural şi religios, dar şi litoralul românesc“, a spus Elena Udrea, ministrul Turismului. Oficialul român a vorbit, la cel mai mare târg de turism din lume, ce se desfăşoară zilele acestea la Berlin, şi despre Castelul Bran, care poate fi utilizat pentru realizarea unui Circuit Dracula, chiar dacă acesta a trecut în proprietate privată. „Putem folosi mitul Dracula pentru a realiza un traseu care să atragă cât mai mulţi turişti, chiar dacă noi ştim care este adevărul istoric“, a precizat ministrul Turismului. Potrivit statisticilor, Germania reprezintă principalul emitent de turişti pentru România, cu 520.000 de turişti în 2008, în creştere cu 45% comparativ cu 2007. În 2008, ţara noastră a înregistrat aproximativ trei milioane de turişti străini. Ministrul Turismului a spus că speră ca România să realizeze o creştere sensibilă a numărului de turişti germani faţă de prognoze, pesimiste din cauza crizei financiare. În judeţul Braşov turiştii germani reprezintă 23% dintre turiştii străini care aleg să viziteze atracţiile turistice din această zonă, iar la Sibiu - 15% dintre turiştii care au vizitat oraşul anul trecut sunt germani. Şi în Maramureş, peste 6.000 de turişti germani au achiziţionat pachete turistice în 2008. Cu avionul până în Sibiu Reprezentanţii agenţiilor de turism prezente şi autorităţile locale au pregătit pentru turiştii germani pachete avantajoase atât pentru cei care vor să încerce senzaţii tari, cât şi pentru cei interesaţi de turismul cultural. „Noi avem tarife care ajung până la 400 de euro maximum, inclusiv transportul cu avionul prin Sibiu pentru turiştii germani care vor să facă river rafting, să facă bungee jumping sau alte sporturi extreme în jurul Braşovului“, a spus Dan Panţuru, director al Companiei Smart Tours. Turiştii germani pot achiziţiona pachete de la 350 de lei la 700 de lei în pensiuni din zonă, la care se adaugă costurile pentru transport, potrivit Ioanei Tripon, director al Biroului de informare turistică din Maramureş. În Bucovina, preţurile pentru cei care vor să-şi petreacă aici sărbătorile de Paşti variază de la 9 euro până la 67 de euro de persoană pe zi, în funcţie de cazare şi facilităţile oferite. Cu ocazia târgului, România a lansat un magazin de călătorii, „România 2009“, cu informaţii adresate turiştilor din Germania. Publicaţia a fost editată de Biroul român de promovare din Germania şi prezintă, în 32 de pagini, reportaje inedite realizate în câteva destinaţii româneşti, din Apuseni, prin Transilvania până în Moldova şi din Bucureşti la Marea Neagră.