Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Buget redus pentru sărbătorile de Crăciun

Buget redus pentru sărbătorile de Crăciun

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 19 Noiembrie 2024

Aproape trei sferturi dintre români (72%) sunt îngrijoraţi de creşterea preţurilor, iar majoritatea vor aloca un buget la fel sau mai mic cumpărăturilor pentru sărbătorile de Crăciun, comparativ cu 2023, indică cel mai recent studiu Offerista derulat la nivel european. Potrivit cercetării, nu doar românii, ci şi restul europenilor sunt îngrijoraţi de aspectele financiare, în contextul sărbătorilor. Astfel, inflaţia este o preocupare majoră în Franţa, pentru 85% dintre respon­denți, în Spania (76%) şi Italia (73%). În România, 72% dintre respondenţi au declarat că principala problemă este creşterea preţuri­lor/inflaţia, urmată de prețurile la energie/gaze (56%), sănătate (39%), situaţia financiară proprie (35%).

Ca urmare, aproape două treimi dintre consumatorii români vor aloca acelaşi buget pentru cumpărăturile de sărbători ca în 2023 (65,13%), circa 20% vor aloca un buget mai mic, iar 11% „nu intenţionează să facă cumpărături de Crăciun anul acesta din cauza puterii de cumpărare reduse”, relevă studiul. Bugetul mai mic alocat pentru sărbători înseamnă intenția de a cheltui mai puţin pe fiecare cadou (35%), de a alege produse diferite cu un preţ mai mic (29%) sau de a opta pentru versiuni mai ieftine ale aceloraşi produse (20%). 

În termeni absoluţi, aproape 40% dintre români intenţionează să cheltuie între 500 şi 1.000 de lei pentru cumpărăturile de Crăciun, 24% au un buget total sub 500 de lei, în timp ce 22% vor cheltui între 1.000 şi 2.000 de lei. Banii alocați sărbătorilor se vor duce pe mâncare şi băuturi (52%), decoraţiuni şi produse pentru casă (42%), haine, pantofi (31%), cosmetice şi parfumuri (24%) şi jucării (20%), arată studiul. (C.Z.)