Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Cadru legislativ pentru eliminarea dosarului cu șină

Cadru legislativ pentru eliminarea dosarului cu șină

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 23 Iun, 2022

Românii nu vor mai trebui să ducă hârtii de la o instituție la alta din momentul în care va deveni funcțională Legea interoperabilităţii și a cloudului guvernamental. Cadrul legislativ pentru digitalizarea administrației ar trebui să fie adoptat până la 30 iunie, acesta fiind un jalon din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) asumat de România, potrivit ministrului digitalizării, Sebastian Burduja.

Transformarea digitală înseamnă mai mult decât mutarea birocraţiei în online, înseamnă regândirea proceselor administrative pentru a le face prietenoase cu cetăţenii şi cu mediul privat, a mai spus ministrul, la un forum de specialitate.

„Ca urmare a angajamentelor asumate prin PNRR, România are de făcut câteva lucruri de bază. Pe de o parte, să asigure interoperabilitatea sistemelor informatice ale statului. Pe înţelesul tuturor, instituţiile să comunice între ele şi să nu ne mai pună pe noi, cetăţenii, pe drumuri. Pe de altă parte, prin ordonanţa privind guvernanţa cloudului guvernamen­tal (…) asigurăm rezilienţa datelor sistemelor informatice publice. Înseamnă, pe de o parte, digitalizarea serviciilor publice, pe de altă parte, creşterea gradului de competenţă. Înseamnă, totodată, formulare precompletate şi procese automatizate în administraţia publică şi viteză de conectare a cetăţenilor la diverse servicii”, a arătat Burduja.

La rândul său, preşedintele Comisiei pentru tehnologia informaţiei din Camera Deputaţilor, Sabin Sărmaş, a subliniat că, odată digitalizate, serviciile publice vor fi extrem de transparente. Toţi românii vor putea să vadă ce informaţii le-au fost accesate, din ce motive, pentru ce servicii, a explicat Sărmaş, potrivit Agerpres. (C. Z.)