Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Campanie pentru restaurarea Palatului Brukenthal din Sibiu
Reprezentanţii Muzeul Naţional Brukenthal au anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă lansarea Campaniei „White Palace - Dark Story“ (Un palat alb - o poveste întunecată), iniţiată pentru a conştientiza opinia publică asupra necesităţii restaurării Palatului Brukenthal din Sibiu. Starea de degradare a unor părţi din Palatul Brukenthal este foarte avansată şi necesită intervenţii urgente. Campania naţională este iniţiată în parteneriat cu Asociaţia „Brukenthalia“ şi Deine Lakaien din Germania şi se desfăşoară în perioada 1 martie - 31 mai 2015. În această perioadă, publicul din întreaga ţară are posibilitatea să semneze petiţia online pentru restaurarea celei mai reprezentative clădiri din Sibiu, un monument al arhitecturii şi artei europene din secolul al XIX-lea. În anul 2017 muzeul împlineşte 200 de ani de la inaugurare şi nu a fost restaurat integral niciodată.
La conferinţa de presă prin care a fost lansată campania, managerul Muzeului Naţional Brukenthal, Sabin Luca, a explicat scopul acestei petiţii adresate autorităţilor centrale şi a menţionat că cea mai mare parte a clădirii este grav afectată şi necesită reparaţii capitale.
„Acum suntem într-un amplu proces de rezugrăvire, dar ce ne facem că s-ar putea să nu mai putem intra în Palat, fiindcă riscul de a cădea componente de piatră în capul celui care intră este mare şi tinde a fi uriaş. Gândiţi-vă că de 240 de ani şi mai bine nu s-a făcut nicio intervenţie majoră, se şi vede acest lucru“, a spus managerul Sabin Luca. Acesta a adăugat că lucrările de restaurare completă a Palatului Brukenthal sunt estimate între 30 şi 50 de milioane de euro. Pentru a convinge autorităţile să ofere finanţare proiectului de restaurare completă a Palatului Brukenthal, conducerea muzeului şi partenerii vor desfăşura în cele trei luni ale campaniei mai multe acţiuni de informare. Astfel, în martie, campania va avea tema „Piatra“, prezentând problemele de conservare şi necesitatea restaurării elementelor de arhitectură şi structurilor din piatră. În aprilie tema va fi „Saloanele de recepţie“ şi va prezenta problemele de conservare şi necesitatea restaurării pachetului, tapetului pe suport de mătase şi a tapetului pe suport de hârtie, precum şi deschiderea salonului oriental din aripa de nord. În mai, va fi prezentată faţa secundară a Palatului Brukenthal. (Ştefan Mărculeţ)