Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Canalul Suez, mândria Egiptului

Canalul Suez, mândria Egiptului

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 05 Aprilie 2021

Criza de șase zile din Canalul Suez, care a fost blocat de o navă care a eșuat pe diagonală, a perturbat major circulația mărfurilor. Prin Canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri. Pierderile şi pagubele provocate de blocarea navei „Ever Given” ar putea ajunge la un miliard de dolari.

Nava „Ever Given”, sub pavilion panamez, cu o lungime de 400 de metri, a eşuat marţi, 23 martie, pe diagonala canalului, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea și a blocat ambele sensuri de navigaţie. Deblocarea şi ranfluarea navei portcontainer au avut loc abia luni, pe 29 martie, la aproape o săptămână de la incident. 

Osama Rabie, preşedintele Autorităţii Canalului Suez, a apreciat că pierderile şi pagubele provocate de blocarea navei „Ever Given” ar putea ajunge la un miliard de dolari, transmite Reuters. Au fost afectate sever lanţurile globale de aprovizionare, industria reasigurărilor, precum și sectoare economice întregi care au resimțit fluctuațiile prețului petrolului.

Cu toate acestea, Canalul Suez va continua să fie esențial pentru traficul mondial de mărfuri pentru că este cea mai scurtă rută dintre Asia şi Europa. Anul trecut, au trecut pe aici cel puţin 18.840 de nave, care au adus Egiptului 5,6 miliarde de dolari.

Inaugurat cu fast la 17 noiembrie 1869, Canalul Suez măsura, la data deschiderii, 164 km lungime, adâncimea apei fiind de 8 m, potrivit site-ului oficial, dimensiuni care în 2015 au ajuns la 193,30 km lungime şi 24 m adâncime. 

Proiectul colosal care a vizat legarea Mării Roşii de Marea Mediterană a necesitat doar zece ani de lucrări (1859-1869), la care au participat peste un milion de egipteni, o cincime din populația de atunci a țării. 

Între 1888 și 1956, administrarea şi exploatarea canalului au fost asigurate de nouă state, printre care Egipt, Anglia şi Franţa, conform Convenţiei de la Constantinopol.

Egiptul a naţionalizat calea maritimă în 26 iulie 1956. În timpul războaielor israeliano- arabe din 1967 şi 1973, Canalul Suez a fost afectat şi închis de mai multe ori. 

Astăzi, calea navigabilă, transformată şi extinsă continuu pentru a primi nave din ce în ce mai mari, produce venituri de miliarde de dolari în fiecare an.

Situat la marginea Sinaiului, canalul este ultrasecurizat de armata egipteană, care luptă din 2013 împotriva unei insurecţii jihadiste în nordul acestei peninsule.

În 2014-2015 a fost construit „noul Canal Suez’’, un tronson paralel care răspunde dimensiunilor tot mai mari ale navelor actuale şi tonajelor în continuă creştere. Ca rezultat, timpul de tranzit a scăzut de la 22 la 11 ore, iar numărul de nave a crescut de la 40-45 în medie pe zi la 60-65. (C. Z.)