Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială CE vrea să reducă emisiile vapoarelor şi avioanelor

CE vrea să reducă emisiile vapoarelor şi avioanelor

Data: 02 Octombrie 2009

Uniunea Europeană şi-a fixat două noi obiective dificile pentru negocierile mondiale privind schimbările climatice, respectiv diminuarea cu 10% a emisiilor companiilor aeriene şi cu 20% a celor ale vapoarelor până în 2020, dar proiectul nu a reuşit să câştige unanimitate, potrivit AFP.

„Trebuie reorganizate sectoarele transporturilor maritim şi aerian“, a declarat preşedintele CE, José Manuel Barroso, în faţa participanţilor la o conferinţă organizată la Bruxelles cu privire la combaterea încălzirii climatice. Subiectul este însă unul delicat, mai ales pentru naţiunile maritime europene, precum Grecia, Cipru, Malta şi Italia, care se gândesc la posibilitatea transferării navelor în afara ţării.

„Dacă relocarea unei oţelării este dificilă, trecerea (unei nave) sub pavilion de complezenţă este mai facilă, în cazul în care UE impune reguli prea stricte“, a declarat unul dintre negociatori pentru AFP. Reprezentanţii celor 27 de ţări europene vor încerca să depăşească aceste probleme în cursul săptămânii, pentru a prezenta o poziţie comună a UE, la Bangkok, unde vor fi reluate discuţiile mondiale pe subiectul climei.

Uniunea Europeană controlează 41% din flota mondială şi şi-a propus să pună în aplicare un mecanism care să permită crearea de resurse financiare ce ar urma să fie distribuite ţărilor în curs de dezvoltare. Mecanismul ar putea fi ori o taxă pe carburant, ori o cotă pentru emisii, cum a fost stabilită pentru transportul aerian.

În prezent, deşi nu există un acord la nivel internaţional, UE a luat în mod unilateral decizii privind transportul aerian, cu riscul de a întâmpina probleme din partea SUA. De la 1 ianuarie 2012, toate companiile aeriene care operează în UE vor trebui să-şi limiteze emisiile de CO2 la 97% din nivelul din anul de referinţă, calculat ca medie a emisiilor din anii 2004-2006.