Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
CE vrea să reducă emisiile vapoarelor şi avioanelor
Uniunea Europeană şi-a fixat două noi obiective dificile pentru negocierile mondiale privind schimbările climatice, respectiv diminuarea cu 10% a emisiilor companiilor aeriene şi cu 20% a celor ale vapoarelor până în 2020, dar proiectul nu a reuşit să câştige unanimitate, potrivit AFP.
„Trebuie reorganizate sectoarele transporturilor maritim şi aerian“, a declarat preşedintele CE, José Manuel Barroso, în faţa participanţilor la o conferinţă organizată la Bruxelles cu privire la combaterea încălzirii climatice. Subiectul este însă unul delicat, mai ales pentru naţiunile maritime europene, precum Grecia, Cipru, Malta şi Italia, care se gândesc la posibilitatea transferării navelor în afara ţării. „Dacă relocarea unei oţelării este dificilă, trecerea (unei nave) sub pavilion de complezenţă este mai facilă, în cazul în care UE impune reguli prea stricte“, a declarat unul dintre negociatori pentru AFP. Reprezentanţii celor 27 de ţări europene vor încerca să depăşească aceste probleme în cursul săptămânii, pentru a prezenta o poziţie comună a UE, la Bangkok, unde vor fi reluate discuţiile mondiale pe subiectul climei. Uniunea Europeană controlează 41% din flota mondială şi şi-a propus să pună în aplicare un mecanism care să permită crearea de resurse financiare ce ar urma să fie distribuite ţărilor în curs de dezvoltare. Mecanismul ar putea fi ori o taxă pe carburant, ori o cotă pentru emisii, cum a fost stabilită pentru transportul aerian. În prezent, deşi nu există un acord la nivel internaţional, UE a luat în mod unilateral decizii privind transportul aerian, cu riscul de a întâmpina probleme din partea SUA. De la 1 ianuarie 2012, toate companiile aeriene care operează în UE vor trebui să-şi limiteze emisiile de CO2 la 97% din nivelul din anul de referinţă, calculat ca medie a emisiilor din anii 2004-2006.