Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cel puțin 4,5 miliarde de euro pentru autostrăzi și șosele de centură

Cel puțin 4,5 miliarde de euro pentru autostrăzi și șosele de centură

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 12 Feb 2021

Singura alocare deja fixată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este cea pentru infrastructura rutieră deoarece este o prioritate naţională, a scris ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, Cristian Ghinea, într-o postare pe pagina sa de Facebook. 

„Tocmai am încheiat la minister dezbaterea despre resurse pentru modernizarea judeţelor. (…) Singura alocare deja fixată este cea pentru infrastructura rutieră şi asta fiindcă este o prioritate naţională, este acel obiectiv comun pe care îl susţinem, la care nu vrem să renunţăm şi vom solicita Comisiei Europene o alocare specială prin PNRR. (…) Vom insista pentru menţinerea a 4,5 miliarde de euro pentru sectorul rutier, din care 3,5 miliarde de euro pentru autostrăzi şi încă 1 miliard pentru centuri ocolitoare”, susţine Ghinea.

Acesta a subliniat că România solicită cele mai multe fonduri pentru sectorul rutier, fiindcă ţara are o nevoie acută pe această zonă.

Alocarea pentru infrastructura rutieră va implica „o obligativitate de a creşte procentele de investiţii «verzi» pe celelalte domenii de intervenţie. Per total, pe proiectele incluse în PNRR, va trebui să avem 37% investiţii verzi”, a explicat ministrul. 

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene este responsabil de realizarea formei finale a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, prin centralizarea și dezbaterea propunerilor venite atât din zona administrației centrale și locale, cât și din societatea civilă. Potrivit calendarului stabilit de minister, PNRR ar trebui să fie gata la 5 martie.

România va avea la dispoziţie 30,4 miliarde de euro pentru implementarea PNRR, document care trebuie transmis oficial Comisiei Europene până la 30 aprilie.