Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Cel puțin 4,5 miliarde de euro pentru autostrăzi și șosele de centură
Singura alocare deja fixată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este cea pentru infrastructura rutieră deoarece este o prioritate naţională, a scris ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, Cristian Ghinea, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
„Tocmai am încheiat la minister dezbaterea despre resurse pentru modernizarea judeţelor. (…) Singura alocare deja fixată este cea pentru infrastructura rutieră şi asta fiindcă este o prioritate naţională, este acel obiectiv comun pe care îl susţinem, la care nu vrem să renunţăm şi vom solicita Comisiei Europene o alocare specială prin PNRR. (…) Vom insista pentru menţinerea a 4,5 miliarde de euro pentru sectorul rutier, din care 3,5 miliarde de euro pentru autostrăzi şi încă 1 miliard pentru centuri ocolitoare”, susţine Ghinea.
Acesta a subliniat că România solicită cele mai multe fonduri pentru sectorul rutier, fiindcă ţara are o nevoie acută pe această zonă.
Alocarea pentru infrastructura rutieră va implica „o obligativitate de a creşte procentele de investiţii «verzi» pe celelalte domenii de intervenţie. Per total, pe proiectele incluse în PNRR, va trebui să avem 37% investiţii verzi”, a explicat ministrul.
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene este responsabil de realizarea formei finale a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, prin centralizarea și dezbaterea propunerilor venite atât din zona administrației centrale și locale, cât și din societatea civilă. Potrivit calendarului stabilit de minister, PNRR ar trebui să fie gata la 5 martie.
România va avea la dispoziţie 30,4 miliarde de euro pentru implementarea PNRR, document care trebuie transmis oficial Comisiei Europene până la 30 aprilie.