Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cele mai întâlnite „capcane” din perioada reducerilor de iarnă

Cele mai întâlnite „capcane” din perioada reducerilor de iarnă

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 07 Ianuarie 2021

Cumpărătorii trebuie să fie foarte atenţi la preţuri în această perioadă a reducerilor de iarnă şi să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri, sfătuiesc reprezentanții autorității pentru protecția consumatorilor. În anii precedenţi, comisarii ANPC au constatat numeroase abateri precum afişe de tipul „reduceri de la 29,99” care induceau în eroare sau afişe cu „reduceri până la 50%”, fără a exista nici un articol cu reducere de 50%. 

În contextul începerii perioadei reducerilor de iarnă, mult așteptate de unii cumpărători care vor să profite de prețurile avantajoase, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, a făcut câteva recomandări amatorilor de reduceri.

„Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile preţ nou, preţ vechi lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale)”, afirmă Paul Anghel.

De asemenea, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”.

„La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul 3 la preţ de 2, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional”, a declarat directorul general al ANPC.

Atenționările se bazează pe abaterile constatate în anii tre­cuți, în această perioadă a reducerilor, de comisarii ANPC, precum prezentarea într-o formă ambiguă a promoţiilor sau afișarea de reduceri promoţionale fără a fi specificate produsele cu prețuri reduse, în condiţiile în care nu toate se vindeau cu preţ redus.

Alte exemple de „capcane” prezentate de Paul Anghel vizează zona de încălţăminte, unde bulina roşie cu care erau semnalizate produsele ca fiind cu preţ redus menţiona reducere de până la 30% şi de până la 50%, dar în realitate aceste reduceri s-a constatat a fi de până la 29,17%, respectiv 49,06%.

Sau „s-a constatat practica comercială înşelătoare prin expunerea la comercializare a unor produse textile aflate în soldare, în anumite zone ale magazinului, semnalizate prin afişe de informare cu menţiuni precum Totul la 49,90 lei, Totul la 39,90 lei, Totul la 29,90 lei sau Totul la 19,90 lei, sugerând ideea că toate produsele din zonele respective pot fi achiziţionate la preţul indicat, în realitate fiecare produs din zonele respective avea eti­cheta de preţ individual“, a mai exemplificat Anghel.

(Cristina Zamfirescu)