Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cele mai reclamate servicii de telefonie și de curierat

Cele mai reclamate servicii de telefonie și de curierat

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 02 Feb 2024

Românii au trimis anul trecut Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) 3.835 de reclamaţii referitoare la serviciile de comunicaţii electronice şi cele poştale, din care 70% au vizat operatorii din telecomunicaţii, iar 24% pe cei din curierat. 

Pe partea de telecomunicații, Vodafone România a fost furnizorul cu cele mai multe sesizări (32%), urmat de Orange România (20%), RCS&RDS (11%), Telekom (11%), arată ANCOM. S-au înregistrat multe plângeri legate de rezilierea contractelor (18% din reclamaţii), modificarea lor unilaterală (12%), facturare (11%), contractele la distanţă (11%) sau gradul de acoperire cu servicii (9%). O altă categorie de reclamații a vizat portarea (17%) și serviciul de roaming (8%).

În ceea ce priveşte serviciile de curierat, principalele probleme au fost nelivrarea coletelor (24%), deteriorarea lor (18%), întârzierea livrării (16%) şi pierderea sau furtul trimiterilor (13%). Cei mai reclamaţi furnizori la ANCOM au fost Fan ­Courier (30%), Cargus (23%), ­Dynamic Parcel Distribution (18%) şi Poşta Română (6%).

Potrivit ANCOM, consumatorii se pot adresa instituției atunci când operatorii de telefonie nu oferă serviciul de portabilitate, nu respectă reglementările privind roamingul, nu includ anumite informaţii în contracte sau nu respectă contractele la distanţă. 

Tot la ANCOM pot fi sesizate problemele cu firmele de curierat. În cazul nerespectării termenului de livrare, autoritatea poate sancţiona furnizorii, însă în caz de pierdere sau distrugere a unui colet, ANCOM nu poate stabili cuantumul despăgubirilor şi nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competenţe revenind instanţelor, arată insti­tuția. (C. Z.)