Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cerere mai mică de cozonaci în acest an

Cerere mai mică de cozonaci în acest an

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 21 Decembrie 2020

Producătorii din industria de panificație estimează că vânzările de cozonaci în perioada sărbătorilor de Crăciun vor înregistra o scădere cu circa 10% față de anul trecut, din cauza pandemiei. În ceea ce priveşte preţurile la cozonaci, majorările nu sunt semnificative, undeva până în 10%, potrivit preşedintelui Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase.

Anul 2020 a fost „unul din cei mai proşti” pentru industria de morărit şi panificaţie din România, din cauza diminuării vânzărilor şi a producţiei, dar şi a creşterii cheltuielilor, crede reprezentantul patronatului din domeniu, Aurel Popescu.

„Am avut destule probleme în 2020, iar ca o caracteristică generală pe total an, 2020 a fost unul din cei mai proşti, pentru că vânzările au scăzut, producţia a scăzut, iar cheltuielile au crescut, nu mai vorbesc despre materia primă, nu mai vorbesc despre întreţinerea spaţiilor de producţie ca să corespundă şi să nu fie infectate în această perioadă. (…) Și bineînţeles că au fost investiţii mai puţine şi bineînţeles că am ţinut de oameni, pentru că trebuia să-i plătim şi să-i ţinem pentru vremuri mai bune”, a explicat preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase - ROMPAN, Aurel Popescu.

În ceea ce privește vânzările de cozonaci din această perioadă, acestea vor fi mai mici față de Crăciunul de anul trecut, dar nu atât de scăzute cum au fost cele înregistrate în acest an de Paști.

„Noi anul trecut am avut o vânzare de circa 7,5 milioane de cozonaci. Anul acesta, din cauza pandemiei şi pentru că oamenii ies din casă mai puţin, mai rar, nu se întâlnesc cu prietenii, estimăm o vânzare mai mică cu circa 10%, ceea ce este îmbucurător faţă de vânzările din perioada Paştelui, când au fost scăderi de 30-40% şi acest lucru a avut repercusiuni foarte importante asupra celor din panificaţie”, a spus Popescu, citat de Agerpres.

Întrebat despre preţurile cozonacilor, şeful Rompan a menţionat că majorările sunt până în 10%, dar nu pe medie, ci doar în unele unităţi.

„Creşterile de preţ nu sunt semnificative, nu sunt în cuantum foarte mare, dar bineînţeles nu poţi să lucrezi în pierdere şi atunci după contabilizarea tuturor cheltuielilor trebuie să faci ceva, să măreşti preţul. Pe total, creşterile de preţ au fost destul de mici, până în 10%, şi nu vorbesc ca medie, ci în unele locuri sunt unităţi care înregistrează cheltuieli mai mari cu materia primă respectiv cu făina, care a crescut cu 35% faţă de 1 iulie anul acesta“, a subliniat șeful ROMPAN.

În prezent, pe piaţa de morărit şi panificaţie din România, sunt active în jur de 4.500 de firme, iar ROMPAN reunește peste 300 de societăţi, cota de piaţă fiind de 65% pe morărit, 40% la panificaţie, 70% la paste făinoase şi 55% la biscuiţi.

(Cristina Zamfirescu)