Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Cetățenii nu vor mai fi plimbați de la o instituție la alta
Peste trei ani, fiecare cetățean va avea o identitate electronică on-line unică pentru toate instituțiile statului, promite șeful Autorităţii pentru Digitalizarea României. Un alt proiect legat de administrație este cel de interoperabilitate, de unificare a bazelor de date, care va face ca nici un cetăţean să nu se mai plimbe de la o instituţie la alta pentru a duce informaţii pe care statul le are deja.
România va avea, la nivel naţional, o identitate electronică on-line unică pentru toate platformele publice oferite cetăţeanului şi nu numai, a anunţat Sabin Sărmaş, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), la conferinţa „Ziua Comunicaţiilor“, organizată acum două zile.
„Identitatea electronică on-line este un proiect pe care noi l-am demarat. Este un proiect pe termen mediu, cu un termen de finalizare de trei ani de zile, dar (…) vom livra pe parcurs, în etape intermediare, anumite funcţionalităţi ale proiectului, astfel încât ele să poată să fie utilizate de către cetăţenii României. Practic, vom avea la nivel naţional o identitate electronică unică pentru toate platformele publice oferite cetăţeanului şi poate nu numai. Un fel de «login» cu Google sau Facebook, spre exemplu astăzi, un serviciu similar pentru serviciile publice care va garanta o identitate de un nivel semnificativ sau ridicat. Vom şti cert că persoana care accesează o platformă care oferă servicii publice este persoana care şi pretinde a fi. Astfel, nu vor mai exista nici un fel de justificări din partea unor autorităţi că nu pot să ofere orice tip de serviciu în mediul on-line“, a spus Sărmaş.
Oficialul ADR a amintit, totodată, de alte proiecte aflate în curs de implementare, precum interoperabilitatea bazelor de date, serviciul de cloud guvernamental şi portalul unic în care cetăţenii pot accesa toate tipurile de servicii în relaţia cu administraţia.
„Al doilea proiect extrem de important, pentru care vom veni cu două-trei implementări în următoarea perioadă, este cel de interoperabilitate, eterna problemă a României care plimbă cetăţenii de la o instituţie la alta pentru a duce informaţii pe care statul le are deja. Sunt acele baze de date care sunt izolate. Fiecare instituţie consideră că este stăpâna datelor pe care le deţine şi cetăţeanul are datoria să vină, să le preia şi să le ducă pe hârtie de multe ori dintr-o parte în alta... Interoperabilitatea reprezintă acele autostrăzi digitale care ajută la transferul datelor dintr-o parte în alta, astfel încât să câştigăm enorm de mult timp. (…) Astăzi, românii nu mai vor să se plimbe pentru un serviciu. Vor mai mult decât servicii on-line şi evenimente de viaţă digitalizate“, a explicat Sărmaş.
(Cristina Zamfirescu)