Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
CFR-iştii intră din nou în grevă
Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial (FNFMC) organizează, în 5 martie, o grevă de avertisment, cerând majorarea salariilor astfel încât salariul minim brut de bază să fie 500 de lei de la 1 ianuarie şi 570 de lei de la 1 mai, precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă. Sindicaliştii au hotărât continuarea conflictului de muncă, stabilind deja greva de avertisment pentru 5 martie, între orele 7:00 şi 9:00, urmând ca ulterior să hotărasca şi data grevei generale. „Obiectul conflictului de muncă este divergenţa la negocierea anuală obligatorie privind salariile şi condiţiile de muncă. Noi am propus ca Guvernul să recunoască oferta făcută în 30 ianuarie, materializând-o într-un act adiţional la Contractul Colectiv de Muncă care să prevadă valoarea salariului minim brut de bază (clasa1) de 500 de lei până la 30 aprilie şi 570 de lei de la 1 mai, cu respectarea coeficienţilor actuali de ierarhizare“, a declarat preşedintele FNFMC, Gheorghe Popa. Acesta a adăugat că sindicaliştii solicită şi elaborarea unui program coerent de îmbunătăţire a condiţiilor de muncă „cu termene şi responsabilităţi bine definite“. Liderii celorlalte federaţii ale feroviarilor nu au decis încă dacă se alătură celor din Mişcare Comercial, spunând că nu au deocamdată baza legală, respectiv numărul de semnături ale salariaţilor.
„Nici nu se pune problema să stăm de-o parte şi să admirăm peisajul, vom anunţa ce vom hotărî în timp util“, a declarat preşedintele Federaţiei Elcatel, Ionel Socaciu. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, susţinea că oprirea circulaţiei trenurilor nu a fost o mişcare spontană de protest, pentru că a debutat simultan în toată ţara şi a fost reluată tot simultan, la aceeaşi oră, adăugând că această formă de protest este ilegală. Premierul Călin Popescu-Tăriceanu susţinea că în Compania Naţională de Căi Ferate se înregistrează pierderi şi aceasta funcţionează „din greu“ pe bază de subvenţii, iar o majorare salarială la nivelul solicitat de către liderii sindicatelor feroviare este greu de acceptat fără o restructurare a companiei.