Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Comisia Europeană: Serviciul unic 112 trebuie mai intens mediatizat
Cu ocazia Zilei Europene 112, care s-a desfăşurat la 11 februarie, comisarul european pentru Agenda digitală, Neelie Kroes, s-a adresat în scris statelor membre invitându-le să-şi intensifice eforturile de sensibilizare a cetăţenilor cu privire la numărul european unic de urgenţă 112. Trei sferturi dintre cetăţenii UE nu au aflat nici până în prezent că pot suna la 112 în caz de urgenţă pentru a chema poliţia, pompierii sau serviciile medicale, indiferent dacă se află acasă sau în călătorie în UE. Reflexul de a suna la acest număr, care funcţionează acum în toate ţările Uniunii, ar face posibilă salvarea multor vieţi şi ar reduce consecinţele grave ale multor accidente. „Un număr european unic de urgenţă poate fi util numai dacă este cunoscut“, a subliniat oficialul european. În 21 de ţări din UE, numărul european de urgenţă 112 este înscris în cărţile de telefon, iar în 20 de ţări, pe vehiculele de urgenţă. Potrivit unui raport al CE, numai 22% dintre cetăţeni afirmă că au fost informaţi în legătură cu acest număr.
Majoritatea (62%) au declarat, de asemenea, că nu sunt suficient de informaţi în acest sens, iar o persoană din zece are probleme de comunicare într-o limbă străină atunci când sună la 112 din străinătate, deşi statele membre declară că centrele de urgenţă 112 de pe teritoriul lor pot gestiona apelurile cel puţin în engleză. 112 este numărul european de urgenţă la care se poate suna gratuit de pe telefoane fixe sau mobile pretutindeni în UE. Din iulie 2009, cetăţenii care îşi folosesc telefoanele mobile în roaming într-o altă ţară din UE primesc un SMS cu informaţii despre acest număr.