Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Comportamentul civilizat la cumpărături

Comportamentul civilizat la cumpărături

Data: 27 Septembrie 2012

Bunul-simţ şi comportamentul civilizat trebuie să se manifeste oriunde mergem, chiar şi la cumpărături. O voce autorizată în aplicarea comportamentului civilizat în asemenea împrejurări este Olivier Cechman, în volumul său "Savoir vivre sau bunele maniere astăzi", apărut la Editura Corint în 2009.

Potrivit acestuia, câteva din regulile de comportament în acest mediu sunt foarte clare. În magazin nu se mănâncă, nu se bea, nu se fumează, nici nu se vorbeşte la telefon. Este politicos să evitaţi înghesuiala de la uşă sau la standuri. Intrarea într-un magazin mic trebuie însoţită obligatoriu de un "Bună ziua!". În magazinele de îmbrăcăminte nu desfaceţi toate articolele întâlnite în cale, lăsându-le pe unde se întâmplă. În magazinele alimentare produsele pe care nu mai doriţi să le cumpăraţi nu le lăsaţi la întâmplare, mai ales dacă este vorba de produse perisabile sau congelate, deoarece acestea din urmă se pot decongela şi altera. Personalul magazinului trebuie respectat. Astfel, dacă o vânzătoare este ocupată cu alţi clienţi, aşteptaţi până termină pentru a-i pune întrebări. Nu lăsaţi copiii să alerge sau să răscolească prin rafturi şi nici să-i deranjeze pe ceilalţi clienţi sau pe vânzători. Două-trei ore de stat în magazine îi plictisesc pe cei mici îndeajuns de tare pentru a vă provoca o mulţime de probleme, aşa că soluţia ar fi să-i lăsaţi acasă, ori să-i duceţi la locul amenajat special pentru ei, dacă există.

Nu criticaţi cu voce tare produsele expuse la vânzare. Când ajungeţi la casă arătaţi că aveţi răbdare şi evitaţi comentariile. Dacă se întâmplă ca exact la dumneavoastră să se termine rola de hârtie pentru bonuri nu vă manifestaţi nemulţumirea ţipând sau apostrofând casiera. Şi delicateţea face parte din comportamentul civilizat. Şi nu uitaţi: cuvântul "mulţumesc" nu strică niciodată.