Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Condiţiile de funcţionare a frizeriilor şi a saloanelor de cosmetică

Condiţiile de funcţionare a frizeriilor şi a saloanelor de cosmetică

Data: 16 Iunie 2008

▲ Inspectorii OPC din întreaga ţară s-au îngrozit în urma controalelor efectuate la saloanele de cosmetică şi frizerii, peste 500 de astfel de locuri funcţionând fără să respecte normele legale ▲ Regulile de igienă sunt neglijate cu seninătate, iar, de normele europene, angajaţii frizeriilor nici nu au auzit ▲ Încă de anul trecut, Ministerul Sănătăţii a stabilit standarde de igienă riguroase, pentru saloanele de înfrumuseţare ▲ Incinte separate pentru sterilizat instrumentarul, chiuvete, săpun antibacterian, periuţă de unghii şi prosoape de hârtie de unică folosinţă sunt doar câteva dintre condiţiile igienico-sanitare care trebuie respectate de către frizer ▲

Anul trecut au fost impuse, prin lege, noile norme de igienă pentru cabinetele de înfrumuseţare corporală. Una din cele mai importante condiţii este ca un astfel de cabinet să fie dotat cu incinte separate pentru accesul, înregistrarea şi aşteptarea clienţilor, desfăşurarea procedurilor, păstrarea echipamentului, instrumentarului şi a articolelor curate, dezinfectate şi sterile, în dulapuri separate şi închise, în spaţii lipsite de praf şi umiditate, la care au acces doar persoanele autorizate. De asemenea, spaţiile pentru depozitarea echipamentelor şi materialelor utilizate pentru curăţenie trebuie să fie separate de toate celelalte incinte ale salonului. Dezinfecţia, sterilizarea instrumentelor şi curăţarea materialelor refolosibile trebuie să se facă în camera specifică de desfăşurare a procedurilor.

Cabinetele de cosmetică trebuie să aibă apă potabilă curentă, rece şi caldă, la discreţie, săpun antibacterian, periuţă de unghii şi prosoape de hârtie de unică folosinţă sau dispozitive pentru uscarea mâinilor. Saloanele trebuie să fie bine ventilate.

Sterilizarea instrumentarului - după fiecare persoană

Prima condiţie a agentului economic, prestator de servicii în materie de cosmetică sau frizerie, respectiv coafor, o reprezintă existenţa unui certificat de înregistrare, la care se ataşează diferite avize şi norme:

- Existenţa certificatului de înregistrare şi anexa la acesta, care trebuie să cuprindă autorizaţia sanitară, avizul pentru prevenirea şi stingerea incendiilor, autorizaţia de mediu, autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii;

- Afişarea, în mod vizibil, a denumirii firmei şi a programului de funcţionare;

- Afişarea, într-un mod vizibil şi într-o formă neechivocă, a listei serviciilor prestate, cu precizarea tuturor operaţiunilor ce caracterizează serviciul (spre exemplu, la tratamentele cosmetice, trebuie specificaţi toţi paşii parcurşi, iar, în dreptul fiecăruia, suma percepută - curăţire prin demachiere, vaporizare caldă, extragere comedoane, gomaj, decrustare electrică, hrănire, rehidratare, tonifiere, masaj facial, masajul mâinilor, masaj decongestiv, aplicare cremă antirid, aplicare mască, împachetare facială etc.);

- Existenţa spaţiilor corespunzătoare pentru prestarea serviciilor la parametrii calitativi declaraţi şi cu evitarea accidentelor (mecanice, electrocutări sau incendii etc.);

- Respectarea condiţiilor igienico-sanitare;

- Starea de curăţenie a echipamentul de lucru al personalului din unităţile de frizerie, coafură, manichiură, pedichiură şi cosmetică este întreţinută în permanenţă şi se îmbunătăţeşte zilnic sau ori de câte ori este necesar;

- Sterilizarea instrumentarului utilizat se face după fiecare persoană;

- Dezinfecţia instrumentarului se realizează prin menţinerea instrumentarului specific acestor tipuri de servicii într-o soluţie de cloramină, clorom sau liotol.

Potrivit legislaţiei în vigoare, la unităţile în care se prestează servicii de manichiură, dezinfectarea se face prin spălare cu apă şi săpun a pielii clientului, urmată de aplicarea soluţiilor dezinfectante adecvate, întrucât în aceste operaţiuni sunt posibile sângerări;

- Colectarea părului se face în saci de polietilenă, separat de alte deşeuri;

- Unităţile de frizerie şi coafură trebuie să fie dotate cu materialele necesare, astfel încât să asigure fiecărei persoane lenjerie curată în timpul desfăşurării operaţiunii;

Normele în vigoare mai impun agenţilor economici să se asigure că folosesc aparate care nu pun în pericol viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor, dar şi dotarea cu truse medicale de prim-ajutor.