Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Consumatorii nemulțumiți de furnizorul de gaze pot sesiza ANPC

Consumatorii nemulțumiți de furnizorul de gaze pot sesiza ANPC

Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 08 Iul, 2020

În condițiile liberalizării pieței gazelor naturale, consumatorii casnici care au nemulţumiri faţă de noile contracte de furnizare de gaze naturale realizate în regim concurenţial se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în cazul în care plângerile lor nu sunt soluţionate de furnizorul cu care au contract. Autoritatea subliniază că un consumator are posibilitatea de a renunţa la contract în 14 zile de la semnare.

„Începând cu data de 1 iulie 2020, preţurile de furnizare a gazelor naturale nu mai sunt reglementate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), realizându-se, conform legii, liberalizarea acestei pieţe. Ca atare, consumatorii ar fi trebuit să îşi aleagă un furnizor cu care să încheie un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurenţial până la 30 iunie 2020, care ar fi putut fi cu furnizorul actual sau cu oricare alt furnizor de gaze naturale dintre cei ce deţin licenţa ANRE. (...) În cazul în care consumatorul are o nemulţumire referitoare la contract sau la modul de derulare al acestuia, trebuie să se adreseze mai întâi furnizorului, iar dacă problema nu este soluţionată, se poate adresa atât ANRE, precum şi ANPC“, recomandă Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, într-un comunicat.

ANPC aminteşte că, dacă consumatorii nu au semnat încă noul contract cu furnizorii de gaze naturale, acest lucru nu generează costuri suplimentare. „În situaţia în care, până la sfârşitul lunii iunie 2020, un consumator nu a încheiat un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurenţial (...), furnizarea gazelor naturale nu va fi sistată, ci se va realiza în condiţiile contractuale ale furnizorului actual, la preţul din oferta comunicată odată cu factura fiscală curentă din perioada mai-iunie 2020, urmând ca, până cel mai târziu în 30 iunie 2021, consumatorul să îşi îndeplinească obligaţia de a încheia un contract de furnizare a gazelor naturale“, mai precizează ANPC.

Lista furnizorilor de gaze naturale şi informaţiile privind ofertele-tip se găsesc în aplicaţia „Comparator oferte-tip de furnizare a gazelor naturale“ de pe site-ul ANRE, iar pe paginile web ale acestora se găsesc detalii atât despre oferte, cât şi despre contractul de furnizare. În privința prețurilor, unul dintre cei doi mari jucători din piaţa gazelor naturale a anunţat deja reduceri şi, potrivit aștep­tărilor ministrului economiei, Virgil Popescu, este posibil ca şi al doilea furnizor să anunţe scăderi.  Furnizorul de gaze Engie România, care deserveşte 1,9 milioane de clienţi, în principal în jumătatea de sud a ţării, a anun­țat la 1 iulie noile oferte pentru consumatorii casnici, la preţuri mai mici cu 8% faţă de cele de până acum pentru ofertele fără abonament, potrivit Agerpres.

(Cristina Zamfirescu)