Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Convorbirile telefonice, mai ieftine cu 10%

Convorbirile telefonice, mai ieftine cu 10%

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 07 Decembrie 2019

Operatorii de telefonie mobilă din România vor percepe un tarif maxim de terminare a apelurilor la puncte mobile de 0,76 eurocenţi/minut, în scădere cu 10% faţă de 0,84 eurocenţi/minut, cât este în prezent, începând cu 1 ianuarie 2020.

Potrivit Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), stabilirea tarifului la 0,76 eurocenţi/minut este o măsură tranzitorie, până la adoptarea unui tarif de terminare a apelurilor la puncte mobile unic la nivel european.

Noul tarif va fi perceput de toţi operatorii de telefonie mobilă de pe piaţă, iar conform prevederilor Directivei (UE) 2018/1972, intrate în vigoare la data de 20 decembrie 2018, până cel târziu la 31 decembrie 2020 se vor aplica tarife unice la nivelul Uniunii Europene.

Potrivit statisticilor ANCOM, la sfârşitul anului 2018, în România erau 22,7 milioane de utilizatori activi de telefonie mobilă, care au vorbit în total 68 de miliarde minute. Dintre numărul total al utilizatorilor, 12,7 milioane, în creştere cu 5%, erau abonați şi 9,9 milioane, în scădere cu 4%, erau utilizatori activi pe bază de cartele preplătite.

În 2018, în medie, un locuitor a vorbit lunar la telefonul mobil 4 ore şi 49 minute şi a trimis 57 SMS.

În ceea ce privește telefonia fixă, piața acestor servicii continuă să înregistreze scăderi. În România, în 2018 mai erau înregistrate doar 3,66 milioane de linii telefonice fixe, prin care s-a realizat un trafic de 2,3 miliarde minute.

Sugestiv este faptul că, în 2018, în medie, un locuitor a vorbit la telefonul fix doar 10 minute pe lună, în scădere cu 17% faţă de 2017.

Citeşte mai multe despre:   ANCOM