Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Copiii învaţă să reacţioneze în situaţii de urgenţă

Copiii învaţă să reacţioneze în situaţii de urgenţă

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Oana Nistor - 25 Octombrie 2016

Exercițiile de simulare în cazuri de risc sunt cu atât mai necesare cu cât multe școli, mai exact 18% la nivel naţional, nu au avize de la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), fie că le lipsesc scări de incendiu sau uşi de evacuare. De câteva zile, elevii pot învăța, interactiv, comportamentul corect în caz de urgenţă, prin intermediul unui joc online, lansat în premieră de ISU, în colaborare cu autorități germane.

Aproximativ 18% din unităţile de învăţământ preuniversitar din ţară nu au avize de la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), motivele fiind legate, în special, de infrastructură. „Situaţiile sunt multiple şi mă refer la motivele pentru care nu ar putea avea aceste avize. Vorbim de scări de incendiu care lipsesc sau uşi de evacuare”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Educaţiei (ME), Mirabela Amarandei, citat de Agerpres. Potrivit acesteia, la nivelul Capitalei, procentul privind lipsa avizelor IGSU este mult mai ridicat, iar în prezent se lucrează la elaborarea Registrului infra­structurii în învăţământul preuniversitar. Reprezentantul ME atrage atenţia, totodată, asupra faptului că în procesul de obţinere a avizelor IGSU trebuie să se implice nu doar ministerul, ci şi autorităţile locale, care au în administrare clădirile în care funcţionează şcolile.

Dincolo de acest aspect însă, elevii trebuie să știe să reacţioneze corect într-o situaţie de urgenţă, cum ar fi izbucnirea unui incendiu, producerea unui cutremur, accidente casnice, inundaţii sau furtuni. Un joc online, care îi învaţă pe copii ce decizii să ia în astfel de situaţii majore, a fost lansat, în premieră, săptămâna trecută, de IGSU, în colaborare cu Biroul Federal de Protecţie Civilă şi de Asistenţă la Dezastre (BBK) din Germania. Jocul, cu cinci nivele, are ca personaje un băieţel, pe nume Andrei, şi câinele său, Rex. Băiatul joacă şi rolul de ambulanţier sau pompier și trebuie să reacționeze în diverse situații de urgenţă, precum incendii, inundaţii, cutremure, accidente casnice şi acordarea primului ajutor. „Am lansat, în premieră în România, jocul online educativ, care se adresează copiilor cu vârste între 7 şi 12 ani, intitulat «Fiţi eroi ca ei, Rex şi Andrei - Rex&Andrei versus dr. Formidabilis». Jocul este dezvoltat în cadrul proiectului european „Creşterea gradului de conştientizare a tinerilor privind pregătirea şi protecţia împotriva riscurilor”, fiind oferit, astfel, tinerilor un instrument nou de lucru, cu scopul îmbunătăţirii competenţelor de autoprotecţie în situaţiile zilnice de risc, prin asigurarea unei pregătiri eficiente, în cadrul sistemului educaţional preuniversitar din statele partenere”, a explicat Cristoph Unger, preşedintele Biroului Federal de Protecţie Civilă şi de Asistenţă la Dezastre (BBK Germania), citat de Mediafax. Potrivit sursei citate, un astfel de proiect este necesar nu doar în România, ci în toate statele Uniunii Europene, pentru că „în majoritatea ţărilor europene, cunoştinţele în ceea ce priveşte măsurile luate în privinţa autoajutorării şi autoprotecţiei sunt foarte scăzute”.

Prezent la lansarea jocului, secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, a atras atenţia asupra faptului că populaţia nepregătită pentru situaţii de urgenţă este vulnerabilă, iar statul, singur, nu poate face față dezastrelor, prin urmare se impune o pregătire a populaţiei, în parteneriat cu autoritățile. „Statul singur, fără parteneriat cu populaţia, nu poate face faţă dezastrelor, ca să ajungem la un parteneriat cu populaţia trebuie să o pregătim. O populaţie nepregătită este vulnerabilă, o ţară cu o populaţie nepregătită este una în care rezilienţa este foarte scăzută”, a spus Arafat. Jocul poate fi accesat online pe site-ul IGSU.