Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Criza creează locuri de muncă în magazinele cu discount şi fast-fooduri
▲ Monitorul European al Restructurării (ERM) arată că, în primele trei luni ale anului, 220.000 de locuri de muncă au fost pierdute, în timp ce doar 90.000 de joburi au fost create ▲ Cele mai multe disponibilizări au avut loc în sectoarele auto, intermedieri financiare şi industrie ▲
În primul trimestru al anului curent, raportul dintre numărul locurilor de muncă pierdute şi numărul celor create a fost de aproape trei la unu, potrivit Monitorului European al Restructurării (ERM), publicat de „Euractiv“. Sectorul financiar, industria auto şi sectorul comerţului cu amănuntul au înregistrat cel mai mare număr de locuri de muncă pierdute, în timp ce noi joburi au apărut în magazinele cu discount şi în fast fooduri. ERM a inventariat 220.000 de locuri de muncă pierdute, cea mai mare cifră din 2002 când a realizat primele statistici, faţă de numai 90.000 de joburi nou-create. Cele mai multe pierderi de locuri de muncă s-au înregistrat în Marea Britanie (63.314), urmată de Polonia (38.975), Germania (17.461) şi Franţa (11.779). Pentru al treilea trimestru consecutiv, sectorul auto a pierdut cele mai multe locuri de muncă, respectiv 23.584. Celelalte sectoare unde restructurările de amploare au determinat pierderea de joburi sunt comerţul cu amănuntul (21.740), intermedierile financiare (16.778) şi cel industrial (16.432). Numărul celor rămaşi fără locuri de muncă a crescut vertiginos şi în alte state membre ale Uniunii Europene, cu precădere în cele trei ţări baltice, unde în ultimele 12 luni rata şomajului a crescut cu procente cuprinse între 6% şi 9%. O situaţie similară se înregistrează şi în Irlanda, unde numărul şomerilor a ajuns la 11,4% de la numai 6% anul trecut. Cifrele sunt mai puţin îngrijorătoare în alte state membre, însă ERM confirmă o creştere a numărului de şomeri în toate celelalte 27 de ţări ale UE, cu excepţia Germaniei, Franţei, Austriei şi Olandei, unde lucrul cu program redus, şomajul parţial şi alte forme de flexibilitate a muncii au menţinut rata şomajului la un nivel scăzut. Comercianţii de produse cu discount şi lanţurile de restaurante, care tind să prospere în condiţiile deteriorării situaţiei economice, reprezintă un segment important al anunţurilor privind noi locuri de muncă, conform datelor ERM.