Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Criza financiară atacă industria auto din România

Criza financiară atacă industria auto din România

Data: 28 Octombrie 2008

Criza financiară internaţională începe să-şi pună amprenta şi asupra economiei româneşti. Tot mai multe companii, din diverse domenii de activitate, anunţă că îşi reduc producţia din cauza vânzărilor slabe, iar multe proiecte au fost deja blocate din lipsă de bani. Guvernul recunoaşte că există unele sectoare ale economiei care încep să gâfâie şi promite sprijin pentru mediul de afaceri. Industria auto a fost lovită în plin de criza financiară. Renault, Ford, General Motors, Toyota, Volkswagen, BMW sunt doar câţiva dintre marii jucători prinşi nepregătiţi. Din cauza scăderii dramatice a vânzărilor, fabricile Renault din Franţa, Pugeot, Citroën sau Fiat au anunţat că întrerup activitatea temporar. Din acelaşi motiv, şi uzinele Dacia vor întrerupe activitatea de producţie pe 30-31 octombrie şi 13-14 noiembrie. În aceste condiţii, specialiştii se întreabă ce se va întâmpla şi cu investiţia de sute de milioane de euro pe care americanii de la Ford s-au angajat s-o facă la Craiova. Oamenii nu mai cumpără maşini pentru că băncile nu mai dau credite atât de uşor. Din acelaşi motiv, au fost puse în aşteptare şi multe proiecte imobiliare, iar efectele stagnării acestor lucrări se propagă şi în alte sectoare ale economiei, precum construcţiile sau transporturile. Pe pieţele externe, compania suedeză Ikea, cel mai mare retailer de mobilă din lume, se plânge de lipsă de clienţi din cauza crizei imobiliare.