Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Criză mondială de șoferi profesioniști

Criză mondială de șoferi profesioniști

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 04 Decembrie 2023

În prezent, există un necesar de peste trei milioane de şoferi de camion la nivel mondial, iar această cifră ar urma să se dubleze până în 2028, arată un raport publicat recent de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU), potrivit AFP. În total, 7% din posturile de şoferi de tir disponibile sunt descoperite, arată studiul la care au participat 4.700 de societăţi de transport din 36 de ţări din Europa, Asia şi America. Penuria s-a agravat pe parcursul anului 2023, când peste jumătate din companii au avut probleme în a găsi anga­jați. Europa şi SUA au avut mai puţin de suferit, pentru că inflaţia a provocat o diminuare a consumului şi, în consecinţă, şi a cererii de servicii de transport, susţine IRU. Problema s-ar putea agrava în următorii cinci ani, în special în China, Europa şi Turcia, unde efectivele de transportatori sunt îmbătrânite şi prea puţini tineri cali­ficați sunt gata să preia ştafeta. În 2028, s-ar putea ajunge la un deficit de şapte milioane de şoferi profesioniști, ceea ce ar avea drept efecte o complicare a fluxurilor logistice, creşteri ale costurilor cu transportul și implicit ale prețu­rilor finale ale produselor. Ca solu­ție, raportul IRU solicită guvernelor să faciliteze, să finanțeze şi să accelereze pregătirea tinerilor în meseriile din transportul rutier, la vârste minime mai coborâte de intrare în profesie.