Reprezentanții Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) reamintesc în această perioadă de dinaintea începerii Postului Nașterii Domnului câteva reguli privind alegerea produselor de post,
Cum va fi cheltuit bugetul de la Transporturi în acest an
Cu o alocare bugetară pentru 2021 de 14,12 miliarde de lei, în creştere cu 9,57% faţă de anul trecut, Ministerul Transporturilor are câteva obiective prioritare care includ continuarea lucrărilor la autostrăzi precum Sibiu-Piteşti, Lugoj-Deva, Sebeş-Turda, dar și deblocarea proiectelor aflate în faza studiilor de fezabilitate sau a proiectelor tehnice în cazul unor autostrăzi precum Sibiu-Făgăraş-Braşov, Târgu Mureş-Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni.
În prezent, potrivit secretarului de stat de la transporturi, Horaţiu Cosma, se lucrează intens la lotul 1 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, iar speranța oficialilor este că acest lot va fi dat în folosință în 2022.
„Autostrada Sibiu-Piteşti avansează într-un ritm susţinut! (…) La un an de la debutul lucrărilor, şantierul a ajuns la 35% stadiu fizic, constructorul este bine mobilizat, fiind concentrat în special pe podurile şi viaductele ce însumează aproximativ 2 km lungime. Anul acesta mizăm pe un progres semnificativ pe toate fronturile, astfel încât în 2022 să putem circula pe primii kilometri ai autostrăzii”, a afirmat Cosma, potrivit Agerpres.
El a mai precizat că pe tronsoanele 2 şi 3 (ce străbat Valea Topologului şi Valea Oltului) licitaţiile sunt în plină desfăşurare, iar pe tronsonul 4 Tigveni-Curtea de Argeş, Compania de Drumuri a anunţat recent câştigătorul licitaţiei.
Autostrada Sibiu-Piteşti, parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, va avea 122,11 kilometri, împărţiți în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, cu opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Oficialii din Ministerul Transporturilor au dat asigurări, în nenumărate rânduri, că sunt bani pentru infrastructura mare, iar lucrările nu vor stagna ca în alți ani. Potrivit ministrului de resort, Cătălin Drulă, bugetul Transporturilor a fost gândit pe ideea că investiţiile sunt soluţia de dezvoltare a ţării.
„Este o sumă-record absolut de investiţii pe fonduri europene, 8 miliarde de lei şi o creştere de 20% faţă de anul trecut. (…) Dacă e să vorbim pe moduri de transport cum se împart aceşti bani din investiţiile pe fonduri europene, ele sunt echilibrate între rutier şi feroviar. Avem pentru CNAIR 4,6 miliarde de lei, pentru CFR avem 2,5, la care se adaugă încă 2 miliarde de pe CEF (Connecting Europe Facility), deci 4,5 miliarde per total pe feroviar. (...) Pentru Autostrada A0 de Centură a Bucureştiului şi pentru modernizarea centurii actuale sunt 750 de milioane de lei, pentru Sibiu-Piteşti sunt 476 de milioane de lei, pentru Sebeş-Turda - 176 de milioane de lei, pentru Autostrada Transilvania - 533 de milioane de lei, pentru Podul peste Dunăre de la Brăila sunt 420 de milioane de lei”, detalia oficialul, într-o prezentare făcută în cadrul comisiilor reunite ale Parlamentului. (C. Z.)