Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cumpărătorii vor afla mai ușor cele mai mici preţuri

Cumpărătorii vor afla mai ușor cele mai mici preţuri

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 25 August 2015

Preţurile practicate de marile magazine pentru produsele ce fac parte din coşul zilnic al populaţiei vor fi afişate pe un site ce va fi lansat de Consiliul Concurenţei. „Clienţii vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesaţi”, a afirmat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, citat de Mediafax.

Monitorul Pre­ţu­rilor, site-ul care va afişa pre­ţu­rile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al populaţiei, va fi lansat la sfârşitul acestui an de către Consiliul Concurenţei, potrivit anunţului făcut de preşedintele instituţiei. „Vrem să creăm, preferabil cu cooperarea retailerilor, o platformă on-line, care va reprezenta un instrument de monitorizare a preţurilor, prin intermediul căreia clienţii vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesaţi. În acest fel, se va crea o presiune concurenţială asupra magazinelor pentru a oferi preţuri din ce în ce mai bune”, a afirmat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, citat de Mediafax.
Chiriţoiu apreciază că Monitorul Preţurilor va fi funcţional până la sfârşitul acestui an, în ciuda faptului că proiectul a fost întâmpinat în primă fază cu reticenţă de către reprezentanţii marilor magazine. „În cele din urmă, după mai multe multe întâlniri şi discuţii cu reprezen­tanţii fiecărui lanţ de magazine, aceştia au fost de acord cu realizarea proiectului. Transparen­ţa proiectului, faptul că se vor găsi într-un singur loc preţurile de la mai multe magazine şi pot fi comparate, nu trezeşte entuziasm la nivelul tuturor. În ciuda acestui fapt, se pare că aceasta este tendinţa în toată lumea, nu numai la noi, şi ca urmare, un asemenea instrument va apărea, indiferent dacă retailerilor le place sau nu", a subliniat Bogdan Chiriţoiu.
Proiectul va fi coordonat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) şi în colaborare cu Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor. Potrivit ANPC, un proiect similar a fost realizat de Guvernul Greciei, prin Ministerul Comerţului, şi a avut rezultat, după trei luni de la implementare, o scădere a preţurilor cu 7%.
De la 1 iunie, taxa pe valoare adăugată (TVA) a fost redusă la 9% pentru toate produsele alimentare, băuturile nealcoolice şi serviciile de alimentaţie publică, iar Consiliul Concu­renţei a început o acţiune de monitorizare a preţurilor înainte şi după aplicarea acestei măsuri. Autoritatea a anunţat că urmăreşte preţurile a 18 produse din aproximativ 600 de magazine din comerţul tradiţional şi nouă retaileri. Procesul de monitorizare va continua şi în luna septembrie. `Potrivit analizei făcute în lunile mai şi iunie, am observat că, în cazul comerţului modern, aproape întreaga reducere de TVA s-a transmis în preţurile alimentelor, acestea înregistrând o scădere de 12%. Acest fapt demonstreză că există o concurenţă puternică între marile lanţuri de magazine”, a mai declarat preşedintele Consiliului Concurenţei.