Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Cursuri de intrare la liceu pentru elevii cu note mici

Cursuri de intrare la liceu pentru elevii cu note mici

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 20 Iul, 2019

Într-o analiză a rezultatelor din acest an de la Bacalaureat, ministrul educaţiei, Ecaterina Andronescu, a evidențiat diferențele mari dintre promovabilitatea la liceele din mediul urban și mediul rural, arătând că vor fi luate măsuri pentru remedierea situației. Printre acestea se numără introducerea de „cursuri remediale, care trebuie începute de la clasa a IX-a”, prin care elevii cu pregătire mai slabă să recupereze cunoștințele pe care nu le-au asimilat în timpul gimnaziului.

Ministrul educaţiei naţionale, Ecaterina Andronescu, a prezentat, într-o conferință de presă, rezultatele la examenul de Bacalaureat, care arată că rata de promovare a generaţiei curente este 75,5%, după contestaţii, iar cea a absol­venților din anii trecuți, de doar 26%.

„În privinţa rezultatelor la Bacalaureat, vă atrag atenţia că există diferenţe mari între cei care se înscriu din promoţia curentă şi cei care vin din anii anteriori, pe de o parte. Pe de altă parte, se înregistrează diferenţe mari şi între urban şi rural, şi între diferitele tipuri de licee. (...) Ne vom concentra pe măsuri pentru a remedia aceste situaţii”, a precizat Andronescu.

Ministrul a spus că nu exclude ca liceele care au avut în ultimii 6 ani cifre excesiv de mici în ceea ce priveşte promovarea Bacalaureatului, între 0% şi 5%, să fie transformate în şcoli profesionale: „Sunt 27 de licee care au avut pe media celor 6 ani rata de promovare între 0% şi 5%, ceea ce este inacceptabil. Trebuie să analizăm intrarea la clasa a IX-a. Elevii care au avut rezultate slabe la Bacalaureat sunt cei care au intrat în clasa a IX-a cu medii sub 5. De aceea şi insistenţa noastră de anul acesta de a creşte numărul de locuri la şcolile profesionale, pentru că poate cei care nu au abilităţi teoretice au abilităţi practice şi este mai onorabil să faci o meserie, şi să o faci foarte bine, decât să ai rezultate absolut inacceptabile. Nu exclud varianta în care aceste licee să se transforme în şcoli profesionale, având în vedere rezultatele din acest an şi din anii trecuţi”.

Alte măsuri care pot fi luate se referă la dimensionarea locurilor în licee astfel încât să nu se mai intre cu note mici, cursuri remediale şi transformarea unor licee în şcoli profesionale. Ministrul educației a spus că se încearcă orientarea „spre licee a unor cifre de şcolarizare în care să intre aproximativ cei care au promovat examenul de evaluare, să nu ne mai întâlnim la Bacalaureat cu situaţia pe care o avem în fiecare an la aceste licee. În acelaşi timp, cursurile remediale care trebuie începute de la clasa a IX-a ar putea să mai recupereze o parte din aceşti elevi cu pregătire mai slabă”.

Referitor la examenul de evaluare de la clasa a VIII-a, unde 73% dintre elevi au avut medii de cel puţin 5, iar 453 au luat nota 10, Ecaterina Andronescu a remarcat „diferenţa relativ mare, de neacceptat în interiorul învăţământului obligatoriu, între cei care promovează şi cei care nu au promovat examenul de evaluare. Acest lucru rezultă din faptul că la clasa a V-a au avut dificultăţi, iar cursurile remediale au urmărit să elimine aceste decalaje între elevii care fac faţă programei şcolare şi cei care nu fac faţă”.

Ministrul s-a mai referit la numărul „excesiv“ de mare al notelor modificate în urma contestaţiilor atât la Bacalaureat, cât şi la Evaluarea Naţională, spunând că ia în calcul regândirea examenelor din punctul de vedere al conţinutului, al itemilor obiectivi, dar şi că profesorii care au avut diferenţe mari în notare nu trebuie să mai participe la corectare în anii următori: „Vom face o analiză şi vom cere fiecărui inspectorat şcolar, acolo unde au fost centrele de evaluare, să avem listele nominale ale profesorilor care au avut aceste diferenţe foarte mari. Prima măsură ar fi ca aceste cadre didactice să nu mai participe la evaluările anilor următori, iar altă măsură pe care trebuie să o avem în vedere este să formăm aceşti evaluatori”.

Ecaterina Andronescu a mai anunțat că noua lege a educaţiei va fi gata într-o săptămână-două, menţionând că aceasta va cuprinde trei acte normative referitoare la învăţământul preuniversitar, universitar şi statutul personalului didactic și că va intra în toamnă în dezbaterea Parlamentului.