Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Digitalizarea în exces a băncilor i-a înfuriat pe pensionarii spanioli

Digitalizarea în exces a băncilor i-a înfuriat pe pensionarii spanioli

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 14 Feb 2022

Un pensionar spaniol a demarat o campanie împotriva extinderii serviciilor online ale băncilor și a strâns peste 610.000 de semnături pentru o petiție în care cere păstrarea serviciilor faţă în faţă de la ghişeele băncilor, transmite DPA, potrivit Agerpres. Petiţia a fost depusă săptămâna trecută la Ministerul Economiei şi băncii centrale de la Madrid.
Nemulțumirea pensionarilor spanioli a pornit de la faptul că mulți sunt derutaţi atunci când trebuie să acceseze serviciile bancare tot mai digitalizate, în contextul în care multe operaţiuni s-au transferat în mediul online, iar multe sucursale s-au închis din cauza pandemiei.

Sub sloganul „SoyMayorNOidiota” (sunt senior, nu idiot - n.r.), campania de strângere de semnături a lui Carlos San Juan, un doctor pensionar, în vârstă de 78 de ani, a avut succes nu doar în rândul vârstnicilor, ci și în al unor persoane care au spus că şi părinţii lor au dificultăţi similare.

În petiție, Carlos a cerut băncilor spaniole să ofere servicii faţă în faţă persoanelor în vârstă și nu să îi direcţioneze spre serviciile online, cu care pensionarii se descurcă mai greu.

„În prezent ne confruntăm cu mari dificultăţi, pentru că operaţiunile bancare au devenit excesiv de computerizate. De mai multe ori am fost nevoit să merg acasă fără a putea scoate bani din bancă. Nu am putut avea acces la un oficiu bancar, pentru că trebuia să fac o programare prealabilă şi am fost direcţionat spre o aplicaţie”, a explicat iniţiatorul petiției.

Problema este mai generală, susţine cotidianul El País, care arată că o treime dintre spanioli se simt limitaţi în capacitatea lor de a accesa servicii sau locuri de muncă din cauza digitalizării. (C. Z.)