Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Doar 15% dintre românii cu internet au interacționat on-line cu autoritățile

Doar 15% dintre românii cu internet au interacționat on-line cu autoritățile

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 21 Ian, 2021

Ponderea românilor care au interacţionat on-line cu autorităţile sau serviciile publice în scop personal a reprezentat anul trecut doar 15,9% din totalul celor care au accesat internetul în ultimele 12 luni, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

Dintre aceştia, trei sferturi (74,8%) au căutat informaţii pe site-urile autorităţilor publice, 59,9% au descărcat formulare oficiale, iar 49,1% au transmis formularele completate. Nivelul de interes pentru accesarea on-line a serviciilor publice a fost mai crescut în regiunea Bucureşti - Ilfov (30,5%) şi s-a manifestat mai puţin în regiunile Nord-Est (12,1%),  Sud-Muntenia (12,2%) şi Nord-Vest (12,4%). Potrivit INS, vârsta utilizatorilor de internet care interacționează on-line cu autorităţile se situează, preponderent, în categoria 16-34 ani (17,9%) şi 35-54 ani (17,5%).

Datele statistice mai arată că nu toți cei care accesează paginile web ale diverselor autorități și descarcă formularele de care au nevoie finalizează procesul și transmit îna­poi documentele completate. Iar motivul principal invocat în aceste cazuri ține de percepția utilizatorilor că platformele autorităților sunt nesigure.

Astfel, 36,4% erau îngrijorați de faptul că datele lor personale nu sunt protejate, 35,9% se temeau că nu au cunoștințele necesare pentru a utiliza platformele respective, 18,1% nu au fost nevoiți pentru că altcineva a făcut acest lucru pentru ei, iar 17% au declarat că nu există un serviciu electronic în cazul autorității publice unde voiau să trimită formulare, arată datele INS. (C. Z.)