Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Doar 4% dintre români îşi fac cumpărăturile pe internet

Doar 4% dintre români îşi fac cumpărăturile pe internet

Data: 31 Martie 2009

Unul din trei cetăţeni ai Uniunii Europene a făcut cumpărături pe internet în anul 2008, acest mod de a achiziţiona produse sau a plăti contravaloarea unor servicii crescând constant în ultimii ani, de la 20% în 2004 la 26% în 2006 şi 30% în 2007, relevă un studiu al Biroului de Statistică al Comunităţilor Europene (Eurostat). Astfel, 32% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 de ani şi 74 de ani din statele membre au făcut cumpărături pe internet în 2008. Proporţia cea mai mare s-a înregistrat în Danemarca (59%), urmată de Marea Britanie (57%), Olanda (56%), Germania şi Suedia (fiecare câte 53%), iar cea mai redusă în Bulgaria (3%), Lituania (6%), Grecia şi Cipru (câte 9%). Doar 4% dintre românii cu vârste între 16 de ani şi 74 de ani au realizat cumpărături pe internet în anul trecut, faţă de 1% în 2006. Pe categorii de vârstă, în UE cel mai mult au apelat la internet pentru a achiziţiona bunuri şi servicii persoanele cu vârste între 25 şi 34 de ani (47%). La această categorie de vârstă, cea mai mare proporţie s-a înregistrat în Danemarca (81%), urmată de Germania (80%), Finlanda (79%) şi Olanda (77%), iar cea mai mică în Bulgaria (6%). Cele mai cumpărate produse pe internet în statele membre au fost, în 2008, bunurile şi serviciile de orice fel (32% în UE, respectiv 4% în România), călătoriile (14% în UE respectiv 1% în România), îmbrăcăminte (13% în UE, respectiv 1% în România), cărţi şi reviste (12% în UE, respectiv 2% în România) şi filme şi concerte de muzică (9% în UE, respectiv 2% în România).