Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Două treimi dintre români cumpără doar strictul necesar

Două treimi dintre români cumpără doar strictul necesar

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 15 Aprilie 2013

Peste 85% dintre cumpărătorii români resimt creşterea preţurilor la alimente şi au devenit mai precauţi cu bugetul, două treimi spun că achiziţionează doar bunuri de strictă necesitate şi tot mai mulţi vizitează 4 sau 5 magazine pentru cumpărături, potrivit Nielsen.

„Percepţia asupra dinamicii preţurilor la alimente a rămas la nivelul anului 2011, însă a depăşit semnificativ nivelul din 2010. Cumpărătorii din oraşele medii au o percepţie mai accentuată legată de creşterea preţurilor la alimente (90%), faţă de cei din Bucureşti şi oraşele mari (84%)“, potrivit studiului Shopper Trends 2012-2013, realizat de Nielsen.
 
Astfel, în 2012, românii care au cumpărat produse pentru gospodărie şi din magazine din retailul modern şi care consideră că preţul alimentelor a crescut sunt mai precauţi la modul în care îşi cheltuie bugetul, două treimi din cei intervievaţi menţionând că achiziţionează doar lucruri de strictă necesitate.
 
De asemenea, 31% spun că iau în cantităţi mai mici, 26% caută în special promoţiile, iar 17% au schimbat mărcile mai scumpe cu unele mai ieftine. Doar 8% dintre cumpărători spun că nu sunt afectaţi de creşterea de preţuri.
 
Conform Institutului Naţional de Statistică, preţul produselor alimentare a crescut în medie cu 6,2% anul trecut faţă de decembrie 2011, an în care alimentele s-au scumpit cu numai 1%.
 
Datele Nielsen arată că mai mult de o treime din cumpărători realizează săptămânal cumpărăturile principale pentru gospodărie (produse alimentare, de băcănie şi de îngrijire personală), semnificativ mai mult decât în anul anterior. În plus faţă de 2011 a crescut semnificativ şi frecvenţa pentru cumpărăturile de completare, dar şi procentul celor care vizitează 4 sau 5 magazine pentru cumpărături.
 
La nivelul tuturor respondenţilor, dar şi în oraşele mari şi medii, Kaufland continuă să fie perceput ca fiind magazinul cu cele mai mici preţuri (29% din respondenţi), urmat pe locul secund de Carrefour şi Auchan (13%) şi pe locul trei de Lidl şi Penny Market (8%). La polul opus se află Mega Image (1%).
 
În Bucureşti, „lupta“ pentru a cuceri această percepţie este una dură, cele mai multe magazine de tip hipermarket având scoruri similare.
 
Anul trecut, în România, exista pe piaţă un total de 979 magazine, cu 204 mai multe decât în 2011, din care 150 hipermaketuri, în creştere cu 13 unităţi, 481 de supermarketuri, cu un plus de 162 de magazine, 297 discounteri, care au avut 40 de deschideri noi, şi 51 de magazine cash&carry, în stagnare.
 
Studiul Shopper Trends 2012-2013 a fost realizat în perioada 10 octombrie - 7 noiembrie 2012 pe un eşantion de 1.200 de respondenţi, care au făcut cumpărăturile pentru gospodărie în ultimele patru săptămâni, inclusiv din magazine din retailul modern.