Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Era mașinilor diesel şi pe benzină se va încheia în 2035

Era mașinilor diesel şi pe benzină se va încheia în 2035

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 12 Iulie 2021

Schimbări radicale se vor înregistra pe piața auto europeană în următorii 15 ani: autoturismele diesel şi pe benzină vor dispărea încet-încet, iar industria de profil se va transforma total pentru a putea respecta cerințele de mediu ale UE și a trece la producerea doar a mașinilor electrice. 

Comisia Europeană va propune miercuri reducerea la zero a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi începând din anul 2035, una dintre măsurile menite să combată schimbările climatice şi să pună în aplicare Pactul Verde, conform mai multor surse citate de AFP. Cum vehiculele electrice sunt singurele care satisfac această exigenţă, ele vor deveni singurele autorizate la comercializare pe piaţa auto.

Noile reglementări vor stimula și abandonarea mașinilor hibride şi hibride reîncărcabile. Un motiv de nelinişte pentru o industrie care asigură 14,6 milioane de locuri de muncă în UE şi care încă mizează pe această tehnologie.

Dacă Bruxellesul instituie măsuri de sprijin mai ales pentru dezvoltarea bornelor de reîncărcare, „suntem deschişi unor reduceri suplimentare de CO2 în 2030”, a declarat recent Oliver Zipse, preşedintele Asociaţiei Europene a Constructorilor Auto (ACEA).

Asociația este însă profund divizată. Majoritatea membrilor săi cred că o electrificare prea rapidă va creşte preţul autoturismelor, va distruge locuri de muncă şi va favoriza concurenţa chineză, mai avansată la capitolul baterii.

„O maşină are în general o durată de viaţă de 15 ani. Dacă vrem să avem un transport complet lipsit de emisii de carbon în 2050, atunci ar trebui ca ultima maşină cu motor termic să fie vândută cel mai târziu în 2035”, estimează Diane Strauss, membră a ONG-ului Transport şi Mediu din Franţa. (C. Z.)